close auto

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626 GE type: olieverbruik

Bouwjaar: 1996

Mazda 626 1.8 16v motorcode FP op lpg 180.000km
Onlangs koprevisie gehad met kleprubbers,na revisie olieverbruik
van 1 ltr op de 1000km.Auto rookt alleen in op warmfase,dus warm helemaal niet of nauwelijks.Motorspoeling van Forte voor vastzittende zuigerveren reeds gedaan geen resultaat.
Dure reparatie en nu ineens een olieboot???
Motor is niet heet geweest!! Waar ligt dit aan??

Geplaatst door

Erwin2912 (0)
badge

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Even cilinders opmeten, kunnen ovaal zijn door het verkeerd toepassen van aanhaalvolgorde/moment.

Paul

aupers 0
badge

20 jaar

Heb dit verschijnsel al 2 maal gehad met een Toyota.Schijnt inderdaad te komen vanwege vervormde cilinders.Dit komt naar onze informatie niet door verkeerde aanhaalmomenten, maar door enerzijds te dunne cilinderwand en anderzijds door het niet gestructureerd loshalen.In de praktijk haal je de cilinderbouten er re gewoon 1 voor 1 uit en dat geeft de spanningen in de cilinderwand.Dus bij dergelijke motoren doen we dit tegenwoordig heel bewust voorzichtig loshalen.Hier heb jij nu niks meer aan Erwin, maar het zou wel de verklaring voor het olieverbruik kunnen zijn.Moet erbij zeggen dat we er geen wetenschappelijk onderzoek naar hebben gedaan, maar dit weer van een revisiebedrijf hebben gehoord.En lijkt ook een plausiebele verklaring.

Siem Bijman 620
badge vip badge

20 jaar

Krijg de auto weer terug en haal de kop eraf om vervolgens de cilinders op te meten zuigers demonteren en zuigerveerspeling te meten.Dealers gebeld maar hadden dit nog niet eerder meegemaakt.
Er moet toch iets te zien/meten zijn wat de oorzaak is.Zo door laten rijden is ook geen optie,en het word in principe erger.

Erwin2912 0
badge

20 jaar

Oorzaak gevonden,cilinderkop weer gedemonteerd en zuigers eruit gehaald.cilinders opgemeten waren binnen de tolerantie.zuigerveerslotspeling te groot.Cilinders gehoont en nieuwe zuigerverenset gemonteerd.Loopt weer als nieuw met volledige compressie.
Dus geen ovaale of vervormde cilinders!Bovendien is het ook een gietijzeren onderblok met alu cilinderkop.
Bedankt voor jullie reactie's

Erwin2912 0
badge

20 jaar

Dag Erwin,
Heb je dat laatste zelf gedaan of laten doen bij een revisiebedrijf. Als je dat hebt laten doen wat heeft je dat dan gekost in totaal dus, want ik zit ook tegen zo'n operatie aan- te hikken.
Len

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.