close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626 1.8 HB: Co2 gehalte niet goed zowel bij benzine als LPG (G3)

Bouwjaar: 1996

Wie kan mij enkele tips geven hoe het probleem aan te pakken ?

Ik heb de lambdasonde signaal gemeten bij de computer en varieerd tussende 0 - 0,5 V.
Volgens de vraagbaak moet deze tussen de 0,4 - 1 Volt liggen.
Je kan tevens het toerental van plmn 2000 rpm horen verlagen bij deze schommelingen in de meetwaarden.

Ook zijn de waarden van de Co2 veel te hoog op benzine.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Graag een reactie aub.

Geplaatst door

Gelotech (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoedelijk is de lambda-sensor zelf de oorzaak. Omdat het in dit geval op beide brandstoffen voor komt. Eerst kan je proberen om de lambda sensor er uit te halen en aan de buitenzijde schoonmaken en daarna terugplaatsen. Indien dit nog niet werkt is waarschijnlijk de sensor kapot.

info.0117 0
badge

20 jaar

Dank je wel voor de tip Kees !

Ik heb nl uitlaatpasta gebruikt bij het uitlaatspruitstuk om deze dicht te krijgen.
De kans is groot dat er wat van deze pasta in de pijp terecht is gekomen en op de sensor is gevallen.
IK GA HET EVEN CHECKEN !!
Groetjes.....

Gelotech 0

20 jaar

Kees bedankt....

Het was inderdaad een vervuilde sensor.
Enkele gaatjes zaten nagenoeg dicht aan de bovenzijde.
Ik weet niet het resultaat op benzine maar op LPG was de Co waarden weer binnen de norm. Ook het varieren van het toerental bij 2000 rpm is verdwenen. TOP TIP.

Gelotech 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.