hallo, mijn auto (mazda 323f coupe `95) heeft een cilinderkop revisie gehad omdat dat de kleppen niet verder gesteld konden worden. Ik naar de mazda dealer en er werd gereviseerd.
auto ophalen en ik weer gewoon mee naar het werk, eenmaal aangekomen blijkt mijn olie lampje aan te gaan. Ik controleren bij de pijlstok, niemand thuis. dus gooi ik er olie in en weer gestart, enorm veel blauwe rook uit de uitlaat.
Dus ik de garage bellen- die kwamen mijn auto ophalen maar niet op sleep of op ambulance maar gewoon rijdend nadat ze er olie bij gegooid hadden. Nu was hun verhaal zo dat er een spaan was blijven zitten tijdens revisie en die veroorzaakte problemen bij de klep afdichting. het werd opgelost zeiden ze....
nu krijg ik mijn auto weer gerepareerd terug maar nu blijft deze heel veel olie gebruiken...die er door de uitlaat weer uitkomt. Ik heb bij een andere garage verschillende tests gedaan waaronder een cilinderkompressie test, de kompressie was ok en er waren geen mankementen te zien..
WAT IS ER MET MIJN AUTO AAN DE HAND.....WIE HEEFT RAAD??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mij is er toch iets falicant verkeerd gegaan met die revisie.
Het kan dat er een spaan is blijven zitten die ze over het hoofd gezien hebben , maar dan heeft die spaan WEL schade aangericht in het blok.
Ik denk aan een enorme kras in de cylinderwand of olieschraapveer kapot.
Toch maar terug naar de garage die de "revisie" heeft uitgevoerd.
P.S : ik vind het op z`n zachtst gezegd opmerkelijk dat ze met de auto zijn gaan rijden voordat de oorzaak bekend was.
Succes,
Hans.
Mogelijk zijn er nieuwe klepsteelgeleiders in geperst en dat er een los is gaan zitten,ik heb dat weleens eerder meegemaakt wel bij een ander merk overigens.
Hans
Zat er eigenlijk wel olie in ??? Althans voldoende ?? Rookte de wagen voordat je zelf olie er in gooide??
Ik weet niet hoeveel kilometer de wagen na de "revisie" gereden heeft, maar als het carter al redelijk leeggestookt is, dan is er behoorlijk wat aan de hand.
Het klinkt allemaal niet echt jofeltjes, een spaan die achterblijft???? duidt op onzorgvuldigheid, dus is al toegegeven.
Controleer je klepje in de carterontluchtingsslang eens. Deze is bij mij eens een keer vastgevroren waardoor er zoveel carterdruk ontstond dat de auto (Mazda 323 BF2) op 1 km zijn hele carter had leeggestookt.
19 jaar
allen bedankt voor jullie reactie, vandaag gaat mijn auto terug en wordt er weer door de garage naar gekeken. reactie volgt...
19 jaar
ik weet wel wat je auto mankeerd hoor ik heb het ook gehad met een mazda na koprevisie haal de kop er maar weer af en vernieuw de zijgerveren maar is het voor 100% over met de kop natrekken is je cilinderwand vervormd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar