👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goede morgen ,
deze mazda (143.000 km) geeft veel blauwe rook bij de start , het vreemde is dat hij dat allen doet bij temp rond of onder het vriespunt . is na een paar minuten weer over .
De hele zomer geen klachten , maar nu sinds 2 dagen is het weer terug .
Er is deze zomer 8 ml km mee gereden, olie verbruik is een kleine halve liter op 1000 km .
Heeft iemand een idee .
Een Mazda specialist reageerde op de vraag, hoort er bij , doen er heel veel, .maar ik vind het raar
Wie heeft er een goed idee .
Mee eens , is ook het meest logies , maar vind het wel vreemd dat allen bij koude gebeurd
Idd kleprubbers zullen koud wat harder, zijn maar de olie is dan dikker .
Verder geen blauwe rook te zien onder alle omstandigheden .
Mazda man zei klep rubbers komt meestal niet voor bij deze km stand .
Op advies in maart een busje weekmaker bij de olie toe gevoegd , ik hoopte dat het zou werken , maar nu blijkt van niet .
gr G.B
Hallo forum leden
Even terug komend op het rook probleem van de mx 5
Er is nu een aantal keren benzine getankt zonder E5 of E10 , bij koude start geen rook meer gezien .
Dus ik ver moed dat de schraapveren zij blijven kleven bij koude start .
gr G.Budding .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
Alles krimp en wordt harder/stugger als het kouder wordt , ik vermoed , weet het haast wel zeker dat je klepsteelrubbers versleten zijn , olie loopt tussen het rubber en de klepgeleider door en verbrand bij de start.
5 jaar