Mazda 323: Blijft 2000 toeren lopen in de file.............

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5 16v

Hallo,

Mijn vader heeft een 323 BJ, 1.5 16v, BJ 1998.

Als hij met warm weer in een file staat loopt de motor op 2000 toeren....
Zodra hij gaat rijden is het weer weg..

iemand een idee waar ik naar moet kijken??

caddy 2

Geplaatst door caddy 2 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Niemand???

jacques1967 (0), 13 jaar geleden

Dan is waarschijnlijk je stappenmotor inwendig vervuild.

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

Luchtmassameter was vuil.
Schoongemaakt nu alles ok.

caddy 2 (0), 11 jaar geleden

Heb weer het zelfde probleem, LLM schoon gemaakt maar nog steeds hoog toerental lopen in een file, soms wel 3000 toeren.

Iemand een idee...

gerard1973 (0), 11 jaar geleden

misschien proberen met forte tankreiniging te gebruiken ze hebben verschillende brandstoffen flesje van 400 a 500ml en ze zitten rond de 20 euro > wel duur maar wel goed spul daar voor .

je kunt ligt proberen zou ik zeggen , hij maakt alles goed schoon van binnen waar brandstof komt of door heen gaat , zoals injectie,s en dergelijke.

ik kan ongelijk hebben of gelijk ik probeer u alleen maar te helpen of een tip te geven.

gerard

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

Volgorde onderdeeltest

Luchtinlaatsysteem/vakuümsysteem - lekkages
Brandstofdruk/toevoerhoeveelheid/brandstofdrukregelaar
Injectoren
Gaskleppositiesensor
Luchtmassameter
Temperatuursensor koelvloeistof
Temperatuursensor inlaatlucht
Barometrische-druksensor
Verwarmde lambdasonde
Klep/actuator/positiesensor uitlaatgasrecirculatie
Motorregelingssysteem - aansluitingen/bedrading
Motorregelmodule

caddy 2 (0), 11 jaar geleden

slik... en hoe kan ik die allemaal controleren?

P. Kelder (0) PRO, 11 jaar geleden

caddy 2

Indien je in het bezit bent van de benodigde apparatuur en de kennis van techniek, zou je het zelf kunnen uitvoeren / controleren.
Zo niet, dan wordt het waarschijnlijk uitbesteden...

Gr. paul

hellbat (0) PRO, 11 jaar geleden

In jouw geval zou ik beginnen met de luch/vacuumlekkage's, controleer alle inlaat en vacuumslangen/pakkingen op scheuren of valse lucht. Een veelgebruikt middel hiervoor is remmenreiniger. Als je dit op een plaats spuit waar zich een lek bevindt, gaat de motor even optoeren door de extra brandstof.

Verder kun je zelf de stappenmotor ( Omloopluchtklep) reinigen met diezelfde bus remmenreiniger.

Hiermee heb je de 3 meest voorkomende oorzaken gecontroleerd ( Lmm is al gereinigd, maar heeft dus geen effect).

Volgend probleem KAN in sommige gevallen voorkomen, dat de brandstofdrukregelaar doorlekt naar vacuum. Trek hiervoor het slangetje los van de regelaar, hier mag geen brandstof uitkomen.


Indien hiermee jouw probleem niet is opgelost/gevonden, dan is de volgende stap naar de garage om div waardes etc te controleren, en controle's aan diverse systemen uit te voeren.

Groeten Marcel

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.