Mazda 323: compressie meten met een meter op de plek van de bougie ? kan da

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

hoi,

mijn auto rijd op 3 cillinders, de 4de cilinder werkt niet. nou vonkt de bougie wel maar als de kabel naar de 4de bougie eraf word gehaalt is er geen verschil bij de toeren. als de stekker van de 4de injector eraf word gehaalt ook geen verschil in toeren. met een volt meter kwam er wel een bepaalde waarde uit wat precies weet ik niet meer.

is de compressie te meten van de 4de cilinder met een meter op de plek van de 4de bougie (de meest rechter in mijn geval). dat hebben ze in de garage namelijk gedaan maar er was een discussie tussen 2 collega's daar de 1 zei is niet te meten de ander zei van wel en voor ze dat gingen meten zeiden ze dat het de injector was. nu twijvel ik dus wat ik moet geloven..

tips ???

oow en mijn auto rijd 1 op 7 a 8 waarschijnlijk omdat die op 3 cilinders rijd weet iemand wat zoon mazda 323f 1.5 uit 97 normaal gesproken rijd ?

met vriendelijke groet,

Kamil

Kamil.K

Geplaatst door Kamil.K (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

wissel eerst eens een bougie en kijk of het probleem zich verplaatst.

Bartuz (0), 15 jaar geleden

Je kunt elke cilinder appart de compressie meten.
Gewoon de bougies eruit alle 4.
Ontsteking uitschakelen.
En dan alle 4 de cilinders meten.
Doe dat eerst eens.
En hij moet veel zuiniger kunnen lopen dan 1op7.
Eerder 1 op 14 ofzo

Kamil.K (0), 15 jaar geleden

[quote=sjaak10918]wissel eerst eens een bougie en kijk of het probleem zich verplaatst.[/quote]
nee dat maakt geen verschill bougies zijn overigens nieuw het is echt de 4de cilinder wat niet meedoet :( maar dan is het nog niet duidelijk wat precies de oorzaak zal zijn

Kamil.K (0), 15 jaar geleden

[quote=Bartuz]Je kunt elke cilinder appart de compressie meten.
Gewoon de bougies eruit alle 4.
Ontsteking uitschakelen.
En dan alle 4 de cilinders meten.
Doe dat eerst eens.
En hij moet veel zuiniger kunnen lopen dan 1op7.
Eerder 1 op 14 ofzo[/quote]
als het aan de compressie ligt wat zal het mij kosten om het te laten fixen ik heb zelf totaal geen verstand ervan

sjaak10918 (0) PRO, 15 jaar geleden

De oorzaak van het compressieverlies en de oplossing hiervoor bepaalt de kosten. Compressie verlies kan op meerdere manieren, maar vaak zijn het de kleppen. Is de klepspeling al gemeten in de garage ?

Kamil.K (0), 15 jaar geleden

[quote=sjaak10918]De oorzaak van het compressieverlies en de oplossing hiervoor bepaalt de kosten. Compressie verlies kan op meerdere manieren, maar vaak zijn het de kleppen. Is de klepspeling al gemeten in de garage ?[/quote]
zo ver als dat ik weet zijn ze na de compressie niet verder gegaan omdat ik het toch niet zou kunne laten maken op dat moment na de zomervakantie ga ik er in investeren dus ik denk niet dat die meting gedaan is

stefan84 (0), 14 jaar geleden

was de compressie nu in orde ? of wat waren de waardes ?

sjaak10918 (0) PRO, 14 jaar geleden

en als je blijft rijden met kleppen die niet sluiten, dan kunnen de kleppen worden afgesneden (door de verbrandingsgassen, gelijk een snijbrander) en heb je kans op veel meer schade.
c

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.