👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste lezers.
Ik heb een 6 en die verbruikt sinds 3 weken olie. Liter op de 500 km.Ik ben bij de dealer geweest maar die weet het ook niet zo 1 2 3.
De turbo is niet lek.Turbo slangen zijn schoon.
En de verstuifers zitten ook niet los,dat komt ook nog wel eens voor en omdat de verstuivers in de olie zitten zou hij ook kunnen verbruiken.
Als hij stationair loopt dan hakkelt hij steeds en dan rookt hij erg veel uit de uitlaat.
Hij staat nu bij de dealer maar mischien hebben jullie nog tips die ik kan aandragen bij de dealer.
Hij heeft 173000 gelopen (ex lease) en het onderhoud is altijd optijd geweest.
Help weet iemand wat het kan zijn?
ik hoor het graag van jullie.
gr sander
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
een turbo hoeft niet altijd lek te zijn aan de inlaatzijde.
ik zou de uitlaat eens demonteren en aan de uitlaatzijde van de turbo kijken,bij draaiende motor.
misschien is losmaken van de uitlaat, direct na het spruitstuk al genoeg om te zien of er olie in de uitlaat staat....
De oorzaak is inmiddeels al bekend.
Een pissende commandrail verstuiver heeft mijn ziuger doen smelten. Motor is inmiddels vastgelopen en er zit al weer een nieuwe in.
gr sander
17 jaar
Sander, dat was niet zo'n prettige uitkomst, lijkt me. Wat is er vernieuwd ? (zuiger, of ander motorblok, of .....)
De zuiger was weggesmolten en de kop gezandstraald van de korreles ziuger. 2 kleppen krom.
Groeven in de cil wand. Geen rev. materaal tekrijgen. overmaatse zuiger bedoel ik dan.
dus ander motorblok er in. Blok kost €3500,00 en monteren €1000 dus reken maar uit.
ik ben blut.
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar