het probleem is als volgt mijn gasklep, gevolg bij afremmen gaat de motor niet naar stationair toerental maar blijft hangen op 2000toeren.
Carburateur aisan met ptc verwarming
Carburateur is inwendig gereinigd met carburateur reiniger.
de voetpakking van de carburateur is vervangen.
zowel aan de binnenkant is de as van de gasklep gesmeerd met wd-40 en later met ptfe.
gaskabel loopt mooi soepel (is ook nog gesmeerd)
carburateur trekt geen valse lucht
bij het vragen van vermogen (2de versnelling op laten komen vanuit stilstand) slaat de gasklep weer netjes dicht.
is dit een bekend probleem, heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen.
zelf ben ik wat huiverig voor een kromme as in de carburateur.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
is de gasklep niet ingesleten waardoor hij klemt af en toe ?
het huis en de klep zijn totaal onbeschadigd, gek genoeg. kan het zitten in de as en zo ja hoe verhelp ik dit want het is niet makkelijk te blokkeren
13 jaar
Als je met de hand gasgeeft bij de carburateur komt ie dan wel meteen terug naar zijn aanslag ?
Als ie het dan wel doet dan kan het ook nog zijn dat het motorvacuum de gasklep blijft openzuigen bij het afremmen..
Is de veer nog goed ?
Word de gasklep nog ergens door bediend bv een onderdrukdoosje?
Na lang zoeken heb ik het maar aan de garage overgelaten. Tegen het schutbord staan 2 solenoids. een daarvan is met wd-40 gangbaar gemaakt en vervolgends afgesteld. De functie van deze soleniod is dat hij met vacuum de gasklep langer vasthoud. In mijn geval te lang.
bedankt voor jullie reacties! heeft iemand de zelfde problemen? dan kan ik er foto's van sturen.
deze topic kan nu gesloten worden!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar