close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda mazda premacy: Gasklep blijft plakken

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8i HP 114PK

Ik heb last van een hangende gasklep. (blijft plakken)
Als ik deze dan eens flink op en neer beweeg met het gaspdaal is het over.
Wie kan mij zeggen hoe ik het best bij de gasklep kan komen om deze schoon te maken.
Wat ik moet demonteren om er bij te kunnen komen.
-----------------------------------------------------------------
Ook heb ik last van het volgende.
Ik moet altijd veel gas geven om weg te rijden ander valt hij gegarandeerd stil ?
In het onderste toeren gebied geeft hij geen kracht wat kan ik daar aan doen??
En komt dat bij anderen motoren ook voor en wat denkt de prof er van en wat voor oplossing is er voor handen
e de waele

Geplaatst door

Edewaele (115)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt wel op een valse luchtprobleem.

Controleer of je nergens een kapotte pakking/buis/aansluiting in het inlaattraject, of carterdampretour hebt.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Hallo marcel
Als ik hard op het gaspedaal druk dan schiet deze los dus dit is een mechanisch probleem. (klep klemt in het gasklephuis.)
Ik zal in iedergeval de aansluitingen contoleren dan zijn die al uitgesloten.
grt
eric

Edewaele 115

17 jaar

is het niet een braam aan je gaskabel dan ?????

Probeer eerst een je gaskabel los te gooien, en dan met de hand de gasklep bedienen.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

17 jaar

Dat is het zeker niet want hij doet het maar alleen de eerste keer als hij stil heeft gestaan en alleen in de winter?
Als hij eenmaal los is heb ik er verder geen problemen mee
IK zal zeker alleen de klep eens proberen of deze dan ook zwaar gaat

eric

Edewaele 115

17 jaar

Ik heb dit probleem ook met mijn 626 gehad. Probleem was roetaanslag bij de gasklep. Slang van luchtaanvoer gasklep losmaken, met carb-reiniger goed rond de klep schoonmaken, en slang weer terug. 10 minuten werk en je probleem is ws. opgelost :)

kasperht 0

17 jaar

Als je de auto weg zet is het gasklephuis warm, de gasklep is dan dicht als hetgasklephuis afkoeld gaar de gasklep klem zitten gasklephuis demonteren en inspecteren op bramen e.d. of gasklep aanslag iets opdraaien
Jaap

jaaphospers 0
badge

17 jaar

Hoi Eric,

Er zit idd koolaanslag op je gasklep, deze goed reinigen met carbu-clean dan is jou probleem opgelost, je moet alleen de dikke zwarte slang los maken. En NOOIT aan de gasklep aanslag draaien!!!!!

Jouw 2e probleem lijkt idd op een inlaat lek (waarschijnlijk tussen gasklep en luchtmassameter)

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

Sorry voor de late reactie ik moet alles nog nakijken dat zal ik zeker volgende week doen en zal het resutaat melden.
In elk geval iedereen bedankt voor de reactie die ik heb gekregen
En tot schrijfs
e de waele

Edewaele 115

17 jaar

He HE het is er dan toch van gekomen.
Ik heb de gasklep schoon gemaakt zat best veel smurrie op.
Ik hoop dat het nu goed is.
Maar het probleem met stilvallen is er nog steeds als ik wil vertrekken.
Ik heb de aanzuigslang (tussen gas klep huis en de massa meter) eens goed bekeken maar er is totaal niets aan te zien.
Ik moet veel gas geven om niet stil te vallen als ik wil weg rijden.
Weet iemand nog een oplossing waar ik naar moet kijken of wat het nog kan zijn???
graag ook antwoord van de profs hoe meer tips hoe beter
mvrg
e de waele

Edewaele 115

17 jaar

Beste,

Hoe loopt de motor stationair? hoeveel toeren? Netjes rustig?
Hoeveel gas moet je geven als je wegrijdt?

Probeer je probleem wat duidelijker te maken.
het kan nu van alles zijn.

Van slechte compressie tot slechte bougiekabels of valse lucht of te laag stat. toerental enz..

Groeten daniel

fluke 0
badge

17 jaar

Beste Daniel
Allereerst bedankt voor je reactie .
De moter loopt stationnair prima toerental 900-1000rpm
hij draait netjes zonder schommelingen dus konstand.
Ik moet toch wel zeker 2000-2500 t maken voor zeker toch weg te rijden.
En dan bestaat de kans nog dat hij afslaat.
IK heb gewoon te weinig kracht in het onderste toeren gebied.
Hij heeft nu 68000 km gelopen.
Als hij rijdt loopt hij prima er is verder niets mis mee.
Ik vraag mij af of er meer gebruikers zijn die daar last van hebben???
mvrg
e de waele

Edewaele 115

17 jaar

Hoi Eric,

Ik neem aan dat het hier om een 626 GF van +/- 1998 gaat???

Heb je toevallig kort geleden de distributieriem vernieuwd........en dat deze een tandje verkeerd staat???

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

Hoi Jack
Het gaat hier om om de benziene moter de 1.8i hp 114 pk (2001)
Er is nog geen riem vervangen.
Als er een tand verkeerd zou staan zo hij toch niet zo lekker draaien denk ik.
Hij loopt verder prima.
Alleen de kracht in het onderste toeren gebied is te laag???
gr Eric

Edewaele 115

17 jaar

Kijk eens of de distributie op tijd staat, veertje van spannenr slijt nog weleens in of breekt en staat de riem een paar tanden verkeerd. Ja en het is en blijft een mazda ook als de riem verkeerd staat loopt hij nog netjes stationair!!

robertverbeek 0
badge

17 jaar

HOI MONTEURS
Ik was altijd van gedacht dat als de riem een tand verkeerd zou liggen ik dat wel zou merken aan het trekken of het verbruik (1: 11) van de auto maar dat is dus niet zo.
Hoe zit het dan met de kleppen trein gebeurt daar dan nits mee????
Ik zal dan toch maar eens moeten kijken of deze goed is afgesteld.
De riem is nog nooit vervangen
Kan ik de afstelling van de riem op een eenvoudige manier controleren.
Of ben ik verplicht het kleppen deksel te demonteren.
gr
Eric

Edewaele 115

17 jaar

Een mazda met 2 tanden ernaast heb ik wel eens mee gereden...dat merk je echt héél duidelijk! Eén tand weet ik niet, maar kan me niet voorstellen dat de motor dan nog perfect rond draait stationair...

Om de timing van de riem te controleren moet kleppendeksel eraf...

kasperht 0

17 jaar

Hoi Kasper
Ik zal de timing controleren
gr Eric

Edewaele 115

17 jaar

mazda met 5 tanden verkeerd loop nog gewoon is het geen probleem van een lekkende inlaat spruitstuk pakking deze zit tussen de cilinderkop en het inlaatspruitstuk komt vaak voor bij dit soort problemen

peerke8670 0

17 jaar

Met 1 nokkenas een tandje verkeerd loopt de motor perfect stationair weliswaar iets hoger in toeren zoals Eric beschrijft 900-1000 (normaal +/- 750), dus dit kan het probleem zijn!!!

Waar ik niet gelijk aan denk is, dat de riem 1 tandje versprongen is door een kapot veertje (geen riemspanning meer) want dan is het meestal na een paar keer flink gasgeven "game over" (meerdere tandjes verspringen).
Maarja, je weet maar nooit toch...............

Ik dacht dat de riem kort geleden vernieuwd zou zijn en een tandje verkeerd zou liggen........ vandaar!!!

Overigens, de kleppen raken de zuigers niet!!!

Gr. Jack

Jack T 0
badge

17 jaar

Nee het is nog steeds de zelfde riem.
Ik ga hem op korte termijn vervangen.
Daar laat ik nog een berichtje van horen hoe dit allemaal is verlopen.
Gr
eric

Edewaele 115

17 jaar

Hi eric,

met een vervuilde stappenmotor kun je ook raar oppakken van toeren in het onderste gebied krijgen.
Ik doe maar een gok, mogelijk heeft het niet het effect wat jij omschrijft.

gr. Bert

Bertvb 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Premacy of stel zelf een nieuwe vraag.