Ongeveer een half jaar geleden heb ik de v-snaar en multiriem laten vervangen en sindsdien piept (ik denk) de v-snaar of multiriem.
Al 3 keer mee terug geweest maar alles staat op juiste spanning.
Hij begint het nu al vaker te doen en wanneer hij piept trekt de auto niet op (dit is echt duidelijk te merken) en houd hij soms ook in. Zodra het piepen ophoud trekt de auto weer gewoon op en houd hij ook niet in. Wanneer ik de koppeling in trap wordt het gepiep minder en houd soms zelfs op maar zodra ik hem dan weer los laat begint hij weer. Bij het wegrijden en terug schakelen piept hij en hij begint dus nooit spontaan tijdens het rijden.
Hebben jullie een idee wat dit kan zijn?
Na het rijden ruikt het branderig onder de motorkap aan de kant waar de snaren zitten en ik heb al een aantal keren de geur van verbrand rubber geroken nadat ik had geremd en weer weg reed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dan zit er iets vast: de dynamo, stuurbekrachtiging of de airco-compressor.
Hoi Bianca,
Ik heb dit zef ook een keer gehad de oplossing was " Maak alle gleuven van de poilie 's (dit zijn de rollen waar over de multiriem loopt) goed schoon en monteer een nieuwe orginelen riem en zet hem met de juiste spanning vast.
13 jaar
Originele multiriemen monteren, al vaak meegemaakt bij vooral multiriemen van gates, zet je er de originele op (of van de merken dayco of bando, deze laatste is OEM leverancier) alle ellende opgelost.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar