Mazda 323: Help Koppeling vernieuwd weg pedaaldruk 3e keer

Bouwjaar: 1994

Help ik krijg koppelingstress nu voor 3e keer koppeling vervangen bij mazda 323 wel 3 verschillende auto's en jawel weer valt de hydraulische druk op het pedaal volledig weg
Auto 1 koppeling klaar pedaal bedienen druk: motor starten druk weg
auto 2 koppeling klaar pedaal bedienen goed motor starten goed geparkeerd opnieuw starten druk weg
auto 3 koppeling klaar pedaal bedienen goed 3 dagen gebruikt weg druk
klem ik nu de leiding van hoofdremcilinder naar hoofdkoppelingscilinder af heb je druk laat ik los druk weg.
hydraulisch gedeelte van de koppeling is wel losgenomen van de bak bij vervangen koppelingset en aan de kant gehangen maar er zijn geen leidingen of ontluchtingsnippels losgemaakt ook is er geen uitwendige lekkage zichtbaar.
bij eerste 2 auto's alle cilinders vervangen en ik had weer druk maar ik heb het gevoel dat er een andere oplossing is wie kan mij helpen

jurgen6064

Geplaatst door jurgen6064 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

garageburgwal (0) PRO, 18 jaar geleden

Klinkt wat simpel maar kun je hem niet gewoon ontluchten?

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

heel simpel kan ontluchten tot ik een ons weeg maar probleem blijft
en als er niets losgehaald wordt kan er in principe toch ook geen lucht inkomen ?

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

het vreemde is ook als de motor niet loopt krijg ik druk maar zodra de motor gestart wordt valt de druk weer weg

Maarten6801 (0) PRO, 18 jaar geleden

Het lijkt wel of het diafragma iets in de richting van het vliegwiel gaat als de motor loopt(centrifugaalkracht?) of iets in die geest. krijg je ook geen druk als je n paar keer pompt met t pedaal?

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

nee alleen bij stilstaande motor.
zogauw ik hem start is de druk weg behalve als ik de rubber leiding tussen hoofdremcil. en hoofdkoppelingscil. dichtknijp

Maarten6801 (0) PRO, 18 jaar geleden

t probleem zit dus bij de bak en niet bij t pedaal

Maarten6801 (0) PRO, 18 jaar geleden

zou misschien t cupje beschadigen van 1 vd 2 cilindertjes doordat t cilindertje aan de bak kant verder eruit moet komen doordat de nieuwe koppelingsplaat dikker is en je diafragma 'platter' word?

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

zit iets in heb eens opgevangen dat er een retourgaatje in de hoofdkoppelingcilinder zit zou die vrij kunnen komen door verandering in de pedaalstand na vervangen van de koppeling

Maarten6801 (0) PRO, 18 jaar geleden

als t pedaal helemaal omhoog zit dan is t verbindingsgaatje met t reservoir open, als t pedaal niet zo ver terug zit dan heb je n gesloten circuit waardoor je cilinder a/d bak niet verder uit kan schuiven, heb je t pedaal al eens omhoog getrokken?

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

nee nog niet gedaan had wel het gevoel dat het pedaal laag staat
of niet helemaal terugkomt.
hoe stel je dat evt af?

Jack T (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Jurgen

Trap de koppelingspedaal +/- 10 keer in, en laat bij ingetrapte koppeling de voet van het pedaal afschieten.

succes, gr. Jack

jurgen6064 (0), 18 jaar geleden

koppelingspedaal hing inderdaad halverwege en sprong omhoog toen ik eraan trok.(had zelf nog niet eens in de auto gekeken)
hij ontkoppelt nu weer goed heb hem ook een keer laten springen.
Maar wat is nu de oorzaak hiervan?
en is het misschien slim om het scharnier van het pedaal in te spuiten met ptfe spray?

Maarten6801 (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoi Jurgen,

Ik denk dat er misschien n randje vuil afzet in de cilinder bij je pedaal en dat t cupje daar achter blijft hangen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.