Help ik krijg koppelingstress nu voor 3e keer koppeling vervangen bij mazda 323 wel 3 verschillende auto's en jawel weer valt de hydraulische druk op het pedaal volledig weg
Auto 1 koppeling klaar pedaal bedienen druk: motor starten druk weg
auto 2 koppeling klaar pedaal bedienen goed motor starten goed geparkeerd opnieuw starten druk weg
auto 3 koppeling klaar pedaal bedienen goed 3 dagen gebruikt weg druk
klem ik nu de leiding van hoofdremcilinder naar hoofdkoppelingscilinder af heb je druk laat ik los druk weg.
hydraulisch gedeelte van de koppeling is wel losgenomen van de bak bij vervangen koppelingset en aan de kant gehangen maar er zijn geen leidingen of ontluchtingsnippels losgemaakt ook is er geen uitwendige lekkage zichtbaar.
bij eerste 2 auto's alle cilinders vervangen en ik had weer druk maar ik heb het gevoel dat er een andere oplossing is wie kan mij helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt wat simpel maar kun je hem niet gewoon ontluchten?
heel simpel kan ontluchten tot ik een ons weeg maar probleem blijft
en als er niets losgehaald wordt kan er in principe toch ook geen lucht inkomen ?
18 jaar
het vreemde is ook als de motor niet loopt krijg ik druk maar zodra de motor gestart wordt valt de druk weer weg
18 jaar
Het lijkt wel of het diafragma iets in de richting van het vliegwiel gaat als de motor loopt(centrifugaalkracht?) of iets in die geest. krijg je ook geen druk als je n paar keer pompt met t pedaal?
nee alleen bij stilstaande motor.
zogauw ik hem start is de druk weg behalve als ik de rubber leiding tussen hoofdremcil. en hoofdkoppelingscil. dichtknijp
18 jaar
t probleem zit dus bij de bak en niet bij t pedaal
zou misschien t cupje beschadigen van 1 vd 2 cilindertjes doordat t cilindertje aan de bak kant verder eruit moet komen doordat de nieuwe koppelingsplaat dikker is en je diafragma 'platter' word?
zit iets in heb eens opgevangen dat er een retourgaatje in de hoofdkoppelingcilinder zit zou die vrij kunnen komen door verandering in de pedaalstand na vervangen van de koppeling
18 jaar
als t pedaal helemaal omhoog zit dan is t verbindingsgaatje met t reservoir open, als t pedaal niet zo ver terug zit dan heb je n gesloten circuit waardoor je cilinder a/d bak niet verder uit kan schuiven, heb je t pedaal al eens omhoog getrokken?
nee nog niet gedaan had wel het gevoel dat het pedaal laag staat
of niet helemaal terugkomt.
hoe stel je dat evt af?
18 jaar
Hallo Jurgen
Trap de koppelingspedaal +/- 10 keer in, en laat bij ingetrapte koppeling de voet van het pedaal afschieten.
succes, gr. Jack
koppelingspedaal hing inderdaad halverwege en sprong omhoog toen ik eraan trok.(had zelf nog niet eens in de auto gekeken)
hij ontkoppelt nu weer goed heb hem ook een keer laten springen.
Maar wat is nu de oorzaak hiervan?
en is het misschien slim om het scharnier van het pedaal in te spuiten met ptfe spray?
18 jaar
Hoi Jurgen,
Ik denk dat er misschien n randje vuil afzet in de cilinder bij je pedaal en dat t cupje daar achter blijft hangen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar