Mazda 626: hete remschijven

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2dtvi

zelfs na een kort ritje wanneer ik stop en aan de schijven ga voelen zijn deze zo heet dat ik er mijn vingers niet op kan houden door de hitte, is dit normaal?

jef_1

Geplaatst door jef_1 (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

Nee, waarschijnlijk loopt de rem aan. Remklauwen reinigen is een eerste stap.

fastbreakrijder (0) PRO, 16 jaar geleden

wat is een kort ritje, en hoeveel rem je dan?
schijven zijn nogal snel zo heet dat je ze niet meer kunt aanraken.(moeten ook op temperatuur komen voor een optimale werking)
als de remmen aanlopen worden de schijven ook heet als je helemaal niet remt.
even kontroleren of de klauwen nog goed beweegbaar zijn tov de fusee.

J-W vd H (0), 16 jaar geleden

Rempklauwen rechtachter bij de uitlaat hebben de eigenschap eerder te blijven hangen, is vanwege het hittev erschil, overmatige slijtage van de remmcilinder. Dus klopt het dat het om dezelfde zijde als de uitlaat gaat.???.

Remke (0), 16 jaar geleden

[quote=J-W vd H]Rempklauwen rechtachter bij de uitlaat hebben de eigenschap eerder te blijven hangen, is vanwege het hittev erschil, overmatige slijtage van de remmcilinder. Dus klopt het dat het om dezelfde zijde als de uitlaat gaat.???.[/quote]
Dat uitlaatverhaal vind ik onzin die zit er bijna een halve meter bij vandaan, de echte reden is volgens mij dat je in NL vaker met de rechterkant door een plas (en in de winter zit daar pekel in) rijdt. Let maar eensop als je rijd, je gaat vrijwel altijd met de rechter wielen door een plas en bijna nooit met de linkerwielen.

J-W vd H (0), 16 jaar geleden

[quote=Remke][quote=J-W vd H]Rempklauwen rechtachter bij de uitlaat hebben de eigenschap eerder te blijven hangen, is vanwege het hittev erschil, overmatige slijtage van de remcilinder. Dus klopt het dat het om dezelfde zijde als de uitlaat gaat.???.[/quote]
Dat uitlaatverhaal vind ik onzin die zit er bijna een halve meter bij vandaan, de echte reden is volgens mij dat je in NL vaker met de rechterkant door een plas (en in de winter zit daar pekel in) rijdt. Let maar eensop als je rijd, je gaat vrijwel altijd met de rechter wielen door een plas en bijna nooit met de linkerwielen.[/quote]
Sorry hoor, dat verhaal van die plassen vind ik nu pas onzin, tuurlijk liggen er meer plassen aan de rechterzijde van de weg, maar dan zouden ook veel meer merken daar last van moeten hebben.
En ja bij mijn mazda zat de uitlaat wel zeer dicht tegen de remcilinder aan. (en deze hitte maakt wel degelijk verschil.)
ik ben dan nog steeds benieuwd of het bij deze mazda de zijde rechtsachter betreft.

En indien mogelijk vergelijk de remcilinderwand eens met die van de andere zijde, meestal is het stuk wat gebruikt woordt voor het handremgedeelte ingeleten. (vaak kraakt een auto ook bij in/uitstappen bij een versleten remcilinder).

Door de plassen kan de boel wel krom trekken etc etc. Maar dat gebeurt ook als je na flink remmen je remmen landurig vast blijft houden bijv, voor een stoplicht.

Ik ben wel benieuwd naar Jef, de plaatser van dit bericht???, wat was het, allen achter overal, of lopen je remmen nog steeds aan???

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.