Motor start 's ochtends perfect, als hij warm is start hij niet meer.
Na een uurtje weer wel.
Wat opvalt is dat de radiator ventilatoren niet aanslaan als ik gestopt ben, als ik hem na het parkeren een tijdje stationair laat draaien ook niet.
marco
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De ventilatoren hoeven niet te draaien. Alleen als je de airco aanzet gaat de ventilator bij de condensor draaien.
Doet de startmotor het wel als je de auto probeert te starten?
ja, de startmotor draait goed. er zit genoeg power in de accu en motor om het een tijdje te proberen te starten.
17 jaar
Dat van die ventilatoren is normaal, die draaien niet als het niet nodig is...
17 jaar
Als de motor bij koude toestand goed start,maar bij warme toestand slecht.
Moet je bij warme toestand,de stekker van koelvloeistofsensor los trekken en dan starten,start de motor goed/beter dan is de brandstofpomp kapot en moet gerepareerd worden.
De stekker zit onder het inlaatspruitstuk,ongeveer in het midden,bevat drie draden. Stekker in knijpen en dan los trekken.
Vr Gr Ad
Meestal komt dit probleem voor boven de 200000 Km.
Ik heb hetzelfde gehad, met dezelfde auto. Wat Ad schrijft is juist. Ik heb zelf een tijd rondgereden met een schakelaar in de draden naar die sensor, zodat je makkelijk kon starten. Op een gegeven moment hielp dat ook niet meer en heb ik de pomp laten reviseren (bij Terlouw in Mijnsherenland).
Zie ook : http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
17 jaar
Bedankt voor jullie tips, ik ga er vanavond mee aan de slag.
de Km stand is 323.000 dus ver boven de 200.000.
Als het de brandstofpomp is, is die zelf in- en uit te bouwen?, dit ivm met kosten.
Groet Marco
17 jaar
[quote=Marco 626]Als het de brandstofpomp is, is die zelf in- en uit te bouwen?, dit ivm met kosten.[/quote]
Ja is prima zelf te doen. Zie ook eerdere thread. Zelf hadden we de meeste problemen om het pomptandwiel van de pomp te krijgen bij het uitbouwen. Een normale poelietrekker krijg je er niet op.
In het pompwiel zitten 2 gaten aan weerskanten van de as waarmee je hem met 2 bouten kunt vastzetten. We hebben uiteindelijk een stuk ijzer met 2 gaten gebruikt dat over de 2 boutgaten en de as liep. Daarna de bouten door het geheel en gelijkmatig aandraaien. Daarmee duw je dan het tandwiel van de as af.
17 jaar
Eraf lijkt me wel te lukken, maar kan de pomp er met inbouwen blind opgezet worden?, of moet die op de èèn of andere manier " op tijd" gezet worden?.
17 jaar
@ Adventure en Johan,
Hey bedankt, het verhaal blijkt inderdaad te kloppen, de motor startte zeer goed nadat ik de stekker verwijderd had.
Ik begin van het weekend met de schakelaar in te bouwen, heb ik in ieder gevan tijd om me in die pomp te verdiepen.
@Johan, hoe lang heb jij nog rond kunnen rijden?, ging dit over dagen, weken of maanden?
Marco
17 jaar
[quote=Marco 626]Eraf lijkt me wel te lukken, maar kan de pomp er met inbouwen blind opgezet worden?, of moet die op de èèn of andere manier " op tijd" gezet worden?.[/quote]
Je zet het pompwiel vast met 2 bouten (de distributieriem kan gewoon blijven zitten). Naderhand zet je de pomp er ook zo weer op, kan maar op 1 manier. Die is maar heel beperkt verstelbaar. Er zit ook een merkje op maar dat is bijna niet te zien. Zolang de riem niet is verschoven staat de pomp dus "vanzelf" op tijd.
17 jaar
[quote=Marco 626]@Johan, hoe lang heb jij nog rond kunnen rijden?, ging dit over dagen, weken of maanden?[/quote]
Ik heb bijna een half jaar met de schakelaar gereden.
17 jaar
Als u de injectorleidingen wegneemt ziet u op de pomp een speciale grote driekantige moer zitten, deze met een stevige tang of grip hard vastdraaien en uw probleem is opgelost.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar