Ik heb al enige tijd last van temperatuur die oploopt van mijn motor, expansievat borrelt enz.
Na het systeem te hebben doorgespoeld, me waterpomp , thermostaat vervangen en andere radiateur heb ik nog steeds het probleem na een lange rit de snelweg af en de temp die weer es oploopt!!! ik denk zelf dat er een scheur in me cilinderkop zit..
Wie weet er misschien waar ik het produkt van "holts wondarwereld" of "wynn's cylinder block seal"
kan kopen..??heb er goede berichten over gelezen en omdat ik het niet meer waard vind om de kop af te vlakken van dit "oudje "van me aangezien ik deze zomer nog naar een andere auto ga kijken
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Borrelen in expansievat is slecht teken. Gebeurd dit al direct na starten motor, of pas bij oververhitting? Mocht de koppakking/cylinderkop niet meer goed zijn, dan zal een anti-lek middel niet helpen: daarvoor is de druk in de verbrandingsruimte te hoog (soms werken deze middelen wel, maar dan gaat het om een lek tussen olie en waterkanaal).
[quote=kasperht]Borrelen in expansievat is slecht teken. Gebeurd dit al direct na starten motor, of pas bij oververhitting? Mocht de koppakking/cylinderkop niet meer goed zijn, dan zal een anti-lek middel niet helpen: daarvoor is de druk in de verbrandingsruimte te hoog (soms werken deze middelen wel, maar dan gaat het om een lek tussen olie en waterkanaal).[/quote]
Dat borrelen gebeurd pas bij overhitting dus na zo'n 80km rijden of langer , het is niet altijd zo dat' t borrelt als ik gelijk de auto aan de kant zet als de temp.meter bijna het rode gebied ingaat.
ff 5 à 10 minuten wachten en ik kan weer verder rijden. heb ik nou de kop gescheurd of lek tussen olie en waterkanaal?
17 jaar
Draait de ventilator die op de radiateur zit als de motor zo heet is?
Verlies je koelvloeistof?
Zie je mayonaise-achtige prut onder de olievuldop?
17 jaar
De ventilator draaid .
ik heb hem vorige week voor de zekerheid rechtstreeks aangesloten dat ie constant draaid vanwege het aankomende warme weer.
koelvloeistof verlies ik wel maar zie geen sporen van verlies , dus verdampt het denk ik
Op 350 km/ kwart liter ongeveer.
Ligt er ook aan hoeveel het expansievat eruit gooit met hoge druk.
Olie is schoon... geen vocht, water of mayonaise
17 jaar
ik denk dat je kop is gescheurd want ik heb het zelfde probleem ook eens gehad
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar