Mazda 323: Mazda 323F BA 1.8i 1998 Schokken op LPG - warme motor

Bouwjaar: 1998, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Hallo allemaal,

Ik ben zo langzamerhand ten einde raad ivm de problemen met mijn
LPG installatie. Om te beginnen wil ik zeggen dat de auto loopt
als een zonnetje op benzine en ook met een "koude" motor op LPG.

Echter, zodra de motor warm geworden is begint de auto heel erg
te schokken bij het optrekken door het toerengebied rond de 2000rpm.
Met name in de 3e/4e/5e versnelling is dit heel erg goed merkbaar
en het maakt het stadsrijden erg lastig.

De gegevens van mijn auto zijn als volgt:
Mazda 323F BA 1.8i GLX 1998
Koltec Necam gasinstallatie (G3)
Kilometerstand 303.000km

Wat is er reeds gedaan:
- Compressie gemeten (=OK) (koprevisie uitgevoerd bij 115.000km)
- Bougiekabels vervangen
- Gasverdeler voorzien van nieuw stappenmotor
- Gasverdeler voorzien van nieuwe bus
- Nieuwe gasverdeler geprobeerd
- Nieuwe verdamper geprobeerd

Aangezien mijn auto nu al vier bezoeken (totaal 6 dagen)aan de
lpg-inbouwer achter de rug heeft en het nog steeds niet weet,
ga ik hier maar eens te rade....

Wie kan mij helpen?

foxbat

Geplaatst door foxbat (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kasperht (0), 17 jaar geleden

Heb je ook de bougies vervangen? En welk merk bougie(kabels) heb je gebruikt?

foxbat (0), 17 jaar geleden

Bougies en bougiekabels zijn vervangen door merk-originele onderdelen (die bij de Mazda-dealer vandaan kwamen).
De LMM is overigens ook getest en OK bevonden

primera p11 (0), 17 jaar geleden

Het lijkt of tie op een te arm mengsel loopt.
Hoe is de viergas meting, kloppen de lambdawaarde op gas wel?.
Ik denk dat je het in die richting moet zoeken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.