Ik heb al 5 jaar het probleem dat het lijkt alsof de shoke blijft hangen.
Auto start normaal met een verhoogd toerental van ong. 1600 toeren, (wat normaal is met een koude start). Maar na 10 kilometer en als de motor allang op bedrijfstemparatuur is, is het toerental nog steeds hoog, soms zelfs 2000 toeren. Het toerental zakt pas naar normaal(ong.700), als ik een lange tijd stil sta met de auto (minstens 15 seconden), zolang de auto rolt blijft het toerental hoog. Als ik de auto uit laten rollen in z`n vrij blijft het toerental hoog, pas als ik echt stilsta zakt na 15 seconden pas het toerental. Het lijkt alsof er een sensor in zit die registreerd of de wielen draaien of niet.
Tijdens onderhoudsbeurten kaart ik elke keer het probleem aan bij mijn Mazda garage, maar het probleem wordt maar niet gevonden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Andere dealer zoeken?
Weet je waar de stationair regelaar zit? Trek eens de elektrische stekker eraf als de motor warm is en probeer het dan nog eens.
Gaat het toerental dan nog steeds omhoog of niet?
vaak lekkage op pakking inlaatspruitstuk,is makkelijk te controleren door een beetje remmenreiniger op het inlaatspruitstuk te spuiten en kijken of het motortoerentel verandert
14 jaar
[quote=kees6216]vaak lekkage op pakking inlaatspruitstuk,is makkelijk te controleren door een beetje remmenreiniger op het inlaatspruitstuk te spuiten en kijken of het motortoerentel verandert[/quote]
Deze pakking is al vervangen n.a.v. dit probleem. Dit heeft niets geholpen.
14 jaar
[quote=oldford]Andere dealer zoeken?
Weet je waar de stationair regelaar zit? Trek eens de elektrische stekker eraf als de motor warm is en probeer het dan nog eens.
Gaat het toerental dan nog steeds omhoog of niet?[/quote]
Dit maakt geen verschil, Oldford
14 jaar
Valse lucht (lekke slang of pakking) of stationair regelaar vervuild of defect.
je kan hem afstellen
heb je op je luhtfilter een maf sensor die je los kan dat merk je door 2 bouten op de sensor halen zo ja maak die ook schoon
Toen ik mijn IAC klep niet goed teruggezet had had ik hetzelfde probleem. De eerste keer was de O-ring ertussen gaan ziten waardoor de klep er een beetje scheef opzat. En de 2e keer had ik het veertje in de klep verkeert om gemonteerd.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar