Mazda 626: Inhouden/stotteren 626 2.0 DITD

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 DITD

Heb hier een 626 staan die bij koude motor enorm inhoudt. Motor loopt slecht en valt bijna niet mee te rijden. Na een km. of 4 wordt dit beter en merk je het bijna niet meer. Ook is het bij koude buitentemperatuur erger. Mijn plaatselijke (sub)dealer heeft het over de spill-valve die op de pomp zit. Maar deze kost een vermogen. Iemand hier ervaring mee?

René

garageburgwal

Geplaatst door garageburgwal (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

whisper (0) PRO, 17 jaar geleden

Start de auto slecht?moeilijk aanslaan bij warme motor.
Als dit het geval is,stekker van de temp sensor er uit trekken,iets boven/rechts brandstofpomp met drie draden.Start de auto beter dan is de brandstofpomp kapot in wendig,reparatie van ongeveer 1300 euro ex.
Ad

garageburgwal (0) PRO, 17 jaar geleden

Auto start prima.. loopt alleen slecht als ie koud is. Volgens Büchli Harderwijk moet het deze spill-valve zijn die bovenop de pomp zit.
Kost € 515 ex. Iemand nog een ander adres? Slopers verkopen hem wekelijks maar hebben hem niet. Klant vind risico zowieso te groot.
René

whisper (0) PRO, 17 jaar geleden

De klep die boven op de pomp zit,ging wel eens kapot.
Meestal stopte de auto er dan mee.
Wat ook wel eens voorkomt,maar of dit nu het geval is weet ik niet.
Dat de distributieriem een tand verspringt.
Ad

Nico8119 (0), 17 jaar geleden

Op Ebay heb ik weleens nieuwe spill-valves zien staan door rond de 300 euro. De Opel 1.7TD heeft volgens mij (zo op het oog dus) dezelfde brandstofpomp en spillvalve. Kijk trouwens ook eens in het particuliere gedeelte; de ditd motor is een geliefd onderwerp :-)

Harald1980 (0) PRO, 17 jaar geleden

Bekend probleem, dit ligt idd aan de Spill-valve. Op de sloop zou ik niet gaan zoeken, want dan loop je het risico dat je weer een slecht exemplaar treft. Let op: Spill-valve moet op moment worden aangedraaid!

garageburgwal (0) PRO, 17 jaar geleden

Spill-valve vervangen en probleem verholpen. Iedereen bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.