wat is nu nog de oplossing om de kachel warmer te laten blazen.
als de motor op temp. is dan blaast de kachel lauwe lucht. ik heb de kachelkanalen doorgeblazen (kanalen door schutbord) en heb de bediening van de kachel (schotten) nagekeken stond goed en werkt,een andere thermostaat er in gezet. de motor komt goed en vlot op temp. niets mocht baten wat bied nog soellaas, want we kunnen nog lang genoeg koud liggen
groeten Ricardo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo Ricardo, is het een BF of een BG (4e+5e pos. chassisnr.)
Hallo, heb hetzelfde probleem gehad met mijn 323F uit 1990, heb koelvloeistof eruit laten lopen, dan de tuinslang op een slang aansluiten ( Ik heb de slang van de kachelradiateur gebruikt ) en dan zachtjes!!! doorspoelen. Daarna reiniger erin ( Ik had Forté Cooling System Flush ) en gewone koelvloeistof. Half uurtje laten lopen zonder thermostaat, dan weer ff af laten koelen. Daarna weer aftappen, doorspoelen met water en dan definitief met koelvloeistof vullen. Mijn kachel bleef altijd koud, en nu werkt hij weer als nieuw!!!
Waarschijnlijk ketelsteen in de kachelradiateur, wij blazen ze in tegengesteld richting door met een luchtspuit. Meestal zie je de brokken eruit komen. Daarna wel even reinigen met een reiniger.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar