close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: Koeling mazda 323 V6

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0 V6

Hallo, ten eerste wat een goede site.

Maar mijn probleem is dat ik sinds kort met me auto een probleem heb.

Mijn koelvloeistof moet ik na iedere rit bijvullen, teven word me motor heet pijl op dashboard gaat naar 'H'(hot)

Het enigste wat ik kan vinden is dat er aan de onderkant van mijn expansievat heel weinig druppels uit komen.

Denk zelf dat dit het dan moet zijn. Het gaat via het overloopje zover ik kan zien.

Motor heeft geen blauwe rook, of witte olie.

Denk niet dat dit hoort he, die paar druppeltjes?

Gr Roy

Geplaatst door

Mazdav6 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Begin eens met het contoleren van je thermostaat.Gaat ie open als de motor op temperatuur is,wordt de radiateur warm?Zoniet thermostaat vervangen.Succes!

bieuwke 0
badge

13 jaar

Radiator word warm,

Mazdav6 0

13 jaar

Dan bij een garage in je expansievat met een co meter meten of er uitlaatgassen in je koelvloeistof zitten,zodat je de koppakking kunt uitsluiten.Verder gebeurt het ook wel eens dat het schoepenwiel van de waterpomp gaat loszitten en niet meer mee draait,of maar half.Ik weet niet of dit bij dit type motor ook voorkomt.Succes.

bieuwke 0
badge

13 jaar

Hij word ook leeg als je druppels lekt.

Maar denk niet dat je koppakking stuk is.

Aangezien je geen last hebt van rook, of olie die een beetje wit is.

Ligt er dan geen plas onder ofzo?

Above The Law 0

13 jaar

Ik zou eerst eens het hele koelsysteem nakijken en (laten) schoonmaken. Dat de temperatuur oploopt betekent dat of de waterpomp het niet doet, of de thermostaat stuk is of dat de radiateur verstopt zit. Het kan ook zijn dat de radiateur of een slang lek is en dat er door de hogere druk tijdens het rijden koelwater uit loopt. Dan zie je geen plas onder de auto liggen maar je raakt wel koelvloeistof kwijt. Ik zou de koppakking nog even met rust laten tot je zeker weet dat het probleem niet in het koelsysteem zelf zit.

Nico8119 0

13 jaar

Hey, de garage waar ik hem vandaan heb is ernaar aan het kijken.

Hij zegt dat het de thermostaat is, dat ie te laat open gaat, en dat er daarom te veel druk op het expansievat komt.
Dat het daarom druppelt bij de overloop.

Hij heeft hem nog niet kunnen testen, onderdeel was nog niet binnen.
Hoop wel dat dit het is, ben ik meteen klaar.

Dank je in iedergeval, en hou jullie op de hoogte.

Gr Roy

Mazdav6 0

13 jaar

Vandaag gebelt met slecht nieuws.

Hij heeft een nieuwe thermostaat erin gezet, maar blok werd weer te heet.

Hij denk nu aan de koppakking, maar hij rijdt voor de rest super.
Geen rook en ook geen witte aanslag op oliepijlstok.

Kan het niet iets anders zijn?

Mazdav6 0

13 jaar

Waarom vertrouw je dan niet op de diagnose van de garage? Of hebben ze iets verteld wat je liever niet had gehoord?

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Is er al co gemeten in je expansievat,of is het natte vingerwerk?Is er gecontoleerd of de waterpomp werkt,m.a.w. is er circulatie?En is er op verschillende plaatsen op je radiateur gemeten of die niet dicht zit?

bieuwke 0
badge

13 jaar

Precies. Meten is weten, gissen is missen.

Nico8119 0

13 jaar

Ze hebben geen compressie gemeten.

Alleen wat ik weet is dat ze de thermostaat hebben vervangen.

Ik heb die auto gekocht vorige week maandag. heb er 4x in gereden.

Garage zegt dat het niet zo was, en dat het mijn schuld is.
Moet ook voor de kosten betalen, hij wil me alleen de onderdelen geven voor de inkoopprijs die ik nodig heb voor de kop.
Vandaar dat ik de diagnose niet vertrouw.

Hij zou morgen de compressie meten zegt ie.

Maar denk dat ik hem maar ophaal en zelf maar ga zoeken...
Jullie horen het nog.

Mazdav6 0

13 jaar

trouwens, auto ziet er goed uit, en koste me 1950, leek me geen miskoop...

Mazdav6 0

13 jaar

Ik zou de auto ergens anders goed na laten kijken en een rapport laten maken.

Nico8119 0

13 jaar

Auto is type na flaplampen. Gaat om de mazda 323f 2.0 V6.

Auto kan ik niet terug brengen, hun zeggen dat ie niet stuk was.

Maar ik vraag me eigenlijk of of het wel me koppakkings wat ze zeggen.
Aangezien ze het niet hebben gemeten.
Vraag me ook af, of ze wel hebben gekeken naar die thermostaat.(Zeggen van wel...)

Mazdav6 0

13 jaar

auto komt uit sept 1994

Mazdav6 0

13 jaar

Het beste wat je kunt doen is naar een andere garage gaan en aanhoren wat ze adviseren.

Nico8119 0

13 jaar

Heb net de auto gehaald.
30km ongeveer half uur gereden zonder thermostaat naar huis.
Temp bleef net boven de C(cold)

Niks aan de hand de hele weg.

Kom ik thuis aan koelvloeistof gewoon op pijl.

Net heb ik zeg maar een beetje pittig gereden.

Ik ging achteruit inparkeren en op het moment dat ik naar recht stuur tot het maximale spuit er een straal uit me expansievat uit het reservoir.

Wat betekent dit?

Mazdav6 0

13 jaar

Slaat je koelvin wel in die op de radiateur zit ?
Koppakking komt niet veel voor bij die type auto's.

pasenlin 0
badge

13 jaar

koelvin gaat gewoon aan.

Mazdav6 0

13 jaar

Roy, nu eerst de CO test (laten) doen, waterpomp controleren.! Radiateur op verstopping laten checken. Dan pas weer hier melden. Tot die tijd blijft het gissen.

Ralf_Jensen 0
badge

13 jaar

Domme vraag, maar zit er wel genoeg koelvloeistof in? Bij deze V6 motoren wil de waterpomp nog weleens gaan lekken. Net wat Ralf zegt, eerst de genoemde punten controleren.
Ohja, en ook het koelsysteem laten afpersen. Dan worden eventuele lekkages wel zichtbaar.

Harald1980 0
badge

13 jaar

Heb vandaag een soort van 'snuffeltest' laten doen.

Was niks te vinden i.v.m. koppakking.

Ze zeiden dat het hoogst waarschijnlijk me expansievat dop is.
Het dopje draait door.
En het expansievat is versleten.
Waardoor ie niet goed afsluit.

Daarom gooit ie alles eruit met hoge toeren.
Werd me verteld.

Ga maar even op zoek naar een expansievat met dop.

Mazdav6 0

13 jaar

Allemaal onzin. Het dopje van het expansievat hoort een beetje open te zijn. Ga alsjeblieft met dit probleem naar een andere garage!

Nico8119 0

13 jaar

Was bij een andere garage...

Mazdav6 0

13 jaar

Maar hebt net gekeken en het dopje draait zeg maar door.
En het expansievat is ook dop.

Wie weet...

Mazdav6 0

13 jaar

Dop is rot :-)

Mazdav6 0

13 jaar

Vrijdag gaan ze hem afpersen.

Heb vandaag een goede dop gevonden.
Expansievat is moeilijk te vinden.
Maar met die nieuwe dop, houd ie het wel langer uit.
Als ik goed gas scheef.

Maja, nu maar even op vrijdag wachten.

Mazdav6 0

13 jaar

Auto is eindelijk helemaal na gekeken.

Het gaat dus wel om een lekke kop.

Het is de 3e cilinder tegen het schutbord.

Weet iemand of het blok eruit moet om deze kop te vervangen?
Gaat namelijk om een V6 he...

En moet ik allebei de koppen doen, of kan ik er gewoon een dikkere pakking tussen zetten?

Mazdav6 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.