Mazda 626: Kofferbak

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: FP, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 74

Goedemiddag.

Ik heb 2 maandjes geleden een Mazda 626 1.8 hatchback gekocht, 93.000km maar gelopen etc.
Is het enige nadeel, linksachter heeft de 626 een flinke klap gehad, heb al gezien dat er onderdelen opzitten van een grijskleurige hatchback, maar dat is overgespoten.
Alleen met een poetsbeurt, kwam ik erachter dat mijn reservewiel duikles kreeg...
Flink bak water in de kofferbak, tot 2x toe...
Heb de achterbumper en achterlampen eraf gehaald, elk lasnaadje, en gaatje wat nergens doel voor had, gekit, geplamuurd, getektielierd.
heb de rubbers wat helemaal onderop lagen, 2 gaten in gemaakt, en rondom het plaatwerk doeken neergelegd.
Dan viel het me vanmiddag op, dat het allemaal wel een wat gewerkt heeft, geen dikke lekkage meer in de bak, water vanuit de goot eroverheen gegooid, en de kleprubber afgekit.
Er komt geen ernstige hoeveelheid water meer naar binnen, maar viel me wel op dat aan de linkerkant, 2 doeken redelijk vochtig waren, plaatwerk was zover droog, dus de doeken doen hun werk wel, wil er dus voorlopig ook geen minuut meer aan besteden.

Maar dan is de vraag, kan het kwaad tot er nog altijd wat water naar binnen komt? ivm met roest etc.
Volgens mijn vader ken het geen kwaad, want zo snel roest een auto nou ook weer niet, vooral niet aangezien ik de binnenkant waar het lekte, met tektiel heb bewerkt.
Het water, waar het ook binnenkomt... word opgezogen in de doeken, en de rest wat teveel is loopt langs het reservewiel af, de gaten in, in de rubbers.

Ken dit kwaad? of ken ik zonder zorgen gewoon nog jaren plezier hebben van mijn 626je?

Alvast bedankt!

Wesley.

WesleyRademakers

Geplaatst door WesleyRademakers (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

ford3600 (0), 6 jaar geleden

vochtintreding is altijd slecht voor een auto denk aan electrische bedrading enz maar ook word het klimaat in de auto verstoord bv schimmels ed , zet iemand met lamp in de hofferbak en besproei de auto met de tuin slang zo kun je vaak de lekkage vinden

WesleyRademakers (0), 6 jaar geleden

Dat is al 2x gebeurd, waardoor ik de grootste lek kon verhelpen.
Het water zelf komt nu binnen via de rubber zelf, niet meer in grote hoeveelheden, maar heb er zelf persoonlijk niet veel zin meer in iets eraan te doen..
Denk als het flink wat warmer is dat misschien nog eens kijk erna, maar nu niet.
Gaat mij er gewoon om dat het niet teveel kwaad ken, die doeken achterin drogen vanzelf wel weer op... maar voordat je het weet zitten we weer in de winterperiode, en dan droogt het natuurlijk niet zo snel meer

kaleido 1 (1680) PRO, 6 jaar geleden

Doordat de doeken nat worden , en natuurlijk wel op drogen , zal er toch roest gaan ontstaan waar de natte doeken liggen .

Hans4040 (320) PRO, 6 jaar geleden

Dan kan je er beter 1 of 2 vochtvreters in zetten...die verzamelen het vocht en kan je weer leeggooien.
Wel af en toe de cilica korrels vervangen...

sleutelaar1952 (0) PRO, 6 jaar geleden

Rubber ( kofferklep )losmaken aan 1 kant de stofzuiger andere kant n stukje visdraad met iets eraan, dit door het rubber zuigen. erna wit henneptouw eraanvast en visdraad gebruiken om dit erdoor te trekken. rubber word dan dikker en zal zeker nog minder lekken.

WesleyRademakers (0), 6 jaar geleden

iedereen bedankt voor de reacties, aanstaande zaterdag ga ik kijken met een vriend, en hopelijk alles in 1x oplossen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.