Mazda 323: Kraken stuur

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.5

Hallo, Ik heb al eens eerder een bericht neergezet dat ik een probleem heb met het sturen.
Ik heb al olie en dergelijke gebruikt om de veerpoten te smeren maar dit heeft geen effect gehad.
Het rare plastic of rubberachtig kraken blijft.
Heeft er iemand een idee wat het kan wezen? Het is niet meer maar ook niet minder geworden.

Groet Ron

Ron10288

Geplaatst door Ron10288 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 323? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

Jack T (0) PRO, 17 jaar geleden

Hoi Ron,

Laat iemand aan het stuur draaien en dan voel je aan de L + R spiraalveer van de schokbreker, als deze dan schokkend met dat bewuste geluid verdraaid, dan moet je de veerpoten uit elkaar halen en de bovenste veerschotel +rubbers invetten en weer monteren.

Gr. Jack

robertverbeek (0) PRO, 17 jaar geleden

Tussen de bovenste veerschotel en het gedeelte waar de bevestigingstapeinde op zitten ligt een kunstof lagertje. Dit lagertje kun je dmv een klein schroevendraaiertje uit elkaar halen (de twee helften scheiden van elkaar) goed schoonmaken en invetten en je stuurt weer geruisloos.

Ron10288 (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor de tip, als ik weer vrij ben dan ga ik er aan beginnen.

Groeten Ron

Ron10288 (0), 17 jaar geleden

Ik heb nog wel een vraagje.
Kan ik de schokbrekers gewoon bovenaan losdraaien als de auto opgekrikt is of moet ik deze helemaal demonteren?

Groeten Ron

robertverbeek (0) PRO, 17 jaar geleden

de schokbreker moet je in zijn geheel demonterenen, wel veerspanners gebruiken als je de bovenste moer op de schokbrekerpen losmaakt an ders spring de veer door het dak heen (als je binnen sleutelt)
Succes

Ron10288 (0), 17 jaar geleden

Bedankt voor je reactie, ik ga even informeren waar ik veerspanners kan lenen en zal dan aan de slag gaan.
Ik laat wel horen wat het resultaat is.

Groeten Ron

Vreewijk (0), 16 jaar geleden

Je kan ook gewoon met 2 lijmklemmen de veren bij elkaar houden

Ron10288 (0), 16 jaar geleden

Bedankt voor de tip Martin, ik ben er nog niet aan toe gekomen dus elke tip is welkom

Vreewijk (0), 16 jaar geleden

[quote=Ron10288]Bedankt voor de tip Martin, ik ben er nog niet aan toe gekomen dus elke tip is welkom[/quote]
Let wel op dat je ECHTE lijmklemmen gebruikt he geen knakenbak dingen

Nico8119 (0), 16 jaar geleden

[quote=Vreewijk]Je kan ook gewoon met 2 lijmklemmen de veren bij elkaar houden[/quote]
Zeer slecht idee. Zeker bij de voorveren. Daar staat heel veel spanning op en zijn dus levensgevaarlijk! Ik heb zelf een setje goede verenspanners van Monroe. Daar zit M16 schroefdraad op en zelfs met een beetje vet op het schroefdraad heb je toch best wel wat kracht nodig om de moeren rond te draaien.

Vreewijk (0), 16 jaar geleden

[quote=Nico8119][quote=Vreewijk]Je kan ook gewoon met 2 lijmklemmen de veren bij elkaar houden[/quote]
Zeer slecht idee. Zeker bij de voorveren. Daar staat heel veel spanning op en zijn dus levensgevaarlijk! Ik heb zelf een setje goede verenspanners van Monroe. Daar zit M16 schroefdraad op en zelfs met een beetje vet op het schroefdraad heb je toch best wel wat kracht nodig om de moeren rond te draaien.[/quote]
je moet ze ook niet samen persen met de klemmen je moet gewicht in de auto leggen BV 2 de klemmen er op zetten en het gewicht uit de bak halen dan kom hij nog vrij ook
Op een lijmklem kan je namenlijk geen kracht zetten dus eerst zorgen dat de veer al ingedrukt is en 2 mensen in een auto scheeld al gauw 3 a 4 cm

robertverbeek (0) PRO, 16 jaar geleden

niet spelen met je leven, de veer springt dwars door je heen PAS OP.
Gebruik of veerspanners of laat het doen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.