Mazda 121: Mazda 121 (Ford Fiesta) met een luie? motor

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

Afgelopen weekend bij de auto de gasklepverdeler en het kunststof huis erachter met wasbezine doorgespoeld (is dit een menbraam?)
De auto slaat nu niet meer spontaan af maar bij de 4000 toeren houdt de motor in.
De auto reageert boven de 4000 toeren nauwelijks meer op het gaspedaal.
Is de motor lui door stadsritten?
Hoe krijg ik deze dip in acceleratie eruit?
In de 1ste versnelling is het niet te merken maar in de andere versnellingen wel.

reel2reel

Geplaatst door reel2reel (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 121? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Hou oud zijn de bougies en het brandstoffilter?

reel2reel (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Hou oud zijn de bougies en het brandstoffilter?[/quote]
Moet ik navragen, de auto is van moeders ;)
Ik weet wel dat de bougiekabels al 13 jaar oud zijn maar of dit te maken heeft met dit inhouden...?
Is het brandstoffilter een kunststof cilinder met zo'n gaasje binnenin?
Waar zit dit filter?
De servicebeurten zijn wel altijd gedaan (tijdens APK)

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Grote beurt kan geen kwaad denk ik. Inhouden kan een brandstoftekort zijn. Vervuild filter en/of pomp.
Onlangs de tank een keer volledig leeg gereden?

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.

reel2reel (0), 13 jaar geleden

[quote=oldford]Grote beurt kan geen kwaad denk ik. Inhouden kan een brandstoftekort zijn. Vervuild filter en/of pomp.
Onlangs de tank een keer volledig leeg gereden?

Vernevel in het donker met een plantenspuit bij draaiende motor een beetje water over de ontstekingsdelen (bobine, bougiekabels, etc.).
Zie of hoor je vonken dan moeten die onderdelen vervangen worden.[/quote]
Kijk, dat zijn goede tips!
Bedankt Oldford, we gaan er eens wat tijd insteken.

jeroen5305 (0), 13 jaar geleden

Bij de 1.3 zou ik de klepspeling eens controleren.

reel2reel (0), 13 jaar geleden

Jeroen, Je hebt helemaal gelijk!
De auto is nagekeken door een bedrijf die alleen maar motoren van boten, motoren en auto's
reviseert. Daar stelde men, door te luisteren, al vast dat de kleppen afgesteld moesten worden.

Ook wat oldford al vermoede klopte, door de verkeerde klepafstelling waren 2 van de 4 bougies erg slecht
en de bougiekabels zijn ook vervangen.
De auto is weer als nieuw!

reel2reel (0), 13 jaar geleden

.

reel2reel (0), 9 jaar geleden

De auto is nagekeken door een bedrijf die alleen maar motoren van boten, motoren en auto's
reviseert. Daar stelde men, door te luisteren, al vast dat de kleppen afgesteld moesten worden.

Ook wat oldford al vermoede klopte, door de verkeerde klepafstelling waren 2 van de 4 bougies erg slecht
en de bougiekabels zijn ook vervangen.
De auto is weer als nieuw!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.