heb hier een mazda die op 3 pitten loopt
al vervangen
verdelerkap + rotor
bougies
injectors
kabelboom injectors
olie + filter
luchtfilter
brandstof filter
injectie cleaner in de tank
spanning op alle 4 de injectors ligt rond de 7,5 volt als motor loopt
compressie getest en op alle 4 de cilinders en deze is op alle 4 gelijk
motor lijkt op 4 cilinders te starten om direct daarna op 3 pitten te gaan lopen
bougies omgewisseld ook hier geen verschil
de bougie van de meest rechtste cilinder (ontsteking kant) is zwart en nat
de ander bougies zijn mooi droog en koffiekleur
na omwisselen zelfde verhaal
tijdens lopen bougiekabel eraf gehaald , geen verschil
tijdens lopen injector stekker eraf gehaald , geen verschil
tijdens lopen stekker van stappenmotor afgehaald, ook hier geen verschil (zou toch iets moeten merken ofniet?)
wat nu??
groetjes
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
vacuum lekkage?
waar kan ik zoeken
de 2 slangetjes bovenop inlaat zijn goed (deze gaan naar carterontluchting)
waar zitten er nog meer?
14 jaar
hoeveel weerstand zit er op je bougiekabels??
14 jaar
spuitbus remreiniger . andere optie kleppen stellen.
14 jaar
[quote=Bartuz]hoeveel weerstand zit er op je bougiekabels??[/quote]
Of als je ze niet kan doormeten, wissel ze eens om of vervang de kabel van de natte bougie door een nieuwe of een geleend exemplaar. Bij omwisselen zou dan de bougie van de 'verdachte' kabel nat moeten worden.
14 jaar
weerstand alle bougie kabels ongeveer hetzelfde rond de 6.5 6.7 op de 20k stand van de multimeter
14 jaar
euh kleppen stellen??? dit ding heeft hydrolische klepstoters????
14 jaar
lees hem eens uit of er fouten in zitten
14 jaar
ik ga zodadelijk effe da ding uit laten lezen, jullie horen spoedig wat van me
14 jaar
bij een 1.5-16v zijn de kleppen te stellen dit zijn plaatjes
gr van martijn
vermoedelijk is de ontsteking kapot
vanmiddag meer info
14 jaar
klepspeling gemeten deze is op alle kleppen 0.30
egr eraf gehaald en gaten in spruitstuk afgedopt
ook kein verschil
ga vanavond effe de cilinder onder druk zetten en kijken wat er gebeurt
14 jaar
cilinders onder druk gezet alle 4 cilinders blijven op druk
auto uit laten lezen
diverse foutcodes aanwezig
fouten gereset
opnieuw uitgelezen , geen fouten
denk dat ik em maar naar de sloop breng
14 jaar
Nog een mogelijkheid: kaduuke injector, druppelen in plaats van vernevelen? En ben je intussen zeker dat de bougie van de slechte cylinder goed vonkt?
14 jaar
Heb met zon mazda wel eens meegemaakt dat er een schotje in de benzinetank kapot was en daardoor het vuil zich verzamelde voor een injector.
14 jaar
alles vonkt
injectors zijn nieuw
brandstoffilter is nieuw
vuil ophopen voor injector???
had jou auto wel een brandstof filter??
14 jaar
ja had en brandstoffiltr en er pas achter gekomen na drie keer de injectors te demonteren en zelfs met een lasdraadje het vuil uit de injector te halen. kwam bij mij voor als de benzinetank half vol was .
14 jaar
Als 1 bougie nat is dan vonkt deze niet goed.
Moeten een goede blauwe vonk hebben.....geel/wit is wel vonk maar niet goed.
14 jaar
ok ga de ontsteking proberen te vervangen
dank
14 jaar
Loopt de auto ondertussen op 4 cilinders???
14 jaar
auto is van kameraad van me en hij zou de ontsteking vervangen
dit is helaas nog niet gebeurt en auto loopt nog lekker op 3 pitten
14 jaar
onsteking vervangen en auto loopt weer als een zonnetje
op 2 wielen door de bocht met de spiegels over de grond
dank
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar