De auto had al een tijdje geen vermogen meer max 120 km/h. Naar de Mazda garage, die vermoede dat de turbine vast zat maar dat konden ze niet zelf vast stellen ( volgens zeggen ). Daarvoor hebben ze een speciaal bedrijf gebeld. Die direct al aan gaf dat als de klep boven op de turbine niet beweegt, dat dan de turbine vast zit .
Klopt dat ? Kan het ook niet een temperatuur sensor zijn of dat de klep alleen maar vast zit. Volgende week heb ik tijd om er naar te kijken en hem open te maken.
Of kan ik dat ook op een andere manier vast stellen wat er mis is . Volgens zeggen konden ze dit probleem niet met de computer diagnosche bepalen . en verder gaf de computer geen storingen aan .
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Rijdend uitlezen en dan vooral gewenste en werkelijke turbodruk, gewenste en werkelijke luchtmassa vergelijken.
Als de turbodruk veel te laag is, kan dat verschillende dingen zijn.
Turbo zelf, of de regeling van de turbodruk of een lekkage tussen turbo en inlaatspruitstuk.
Kontroleer de grote slangen van turbo naar intercooler en van daar naar het inlaatspruitstuk. Heel en alles zit vast?
Ik weet niet of deze auto zo geavanceerd is dat je er rijdend waardes uit kunt lezen. Als dit een ditd motor is, dan zit er geen luchtmassameter in. Het motormanagement berekent alles met de inlaattemperatuur en de turbodruk.
Ik zou beginnen met controleren of de turbodruksensor het nog doet. Kijk ook eens of de auto heel erg rookt.
14 jaar
U zou ook kunnen proberen een dieseltreatment te gebruiken die de brandstofvoorziening intern reinigt. Het merk maakt niet zoveel uit. Ik heb zelf goede ervaring met 3 flacons op een volle tank diesel. Het kan een wereld van verschil geven bij bepaalde verontreiniging in de brandstoftoevoer.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar