Mazda 626: mazda 626 van 2000

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4 cil. 16 valve

ik heb hier een mazda 626 van 2000 staan. de motor draait te laag stationair toeren bij het aan komen bij b.v. een stoplicht. de motor corigeerd zich weer vrij snel waardoor de motor vrij hoog door schiet in zijn toeren en daaran zich vrij goed corigeerd naar een normaal stationair toerental. af en toe slaat de auto zelfs af. de auto moest een beurt hebben en heb daarom ook meteen 4x nieuwe bougie gemonteerd. het probleem was hier niet mee opgelost, ik heb vervolgens een setje nieuwe bougie kabels gemonteerd. het probleem blijft bestaan. de motorstoringslamp gaat niet branden. hfft iemand hier een oplossing voor??? grz jasper

jasper1984

Geplaatst door jasper1984 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

midnight- desire (0), 12 jaar geleden

Ik zou een keer een branstof reiniging bij een volle tank benzine doen deze reinigt het branddstof systeem geheel dus ook de branstof intake byv. carburatie / injectors leidingen etc.
Indien aanwezig controleer dan het benzine filter.
ps reiniging verkrijgbaar bij automaterialen zaak.

jasper1984 (0), 12 jaar geleden

denk zelf niet dat het daar aan ligt, auto trekt namelijk nog erg goed en loopt ook goed zowel stationair als opwelke toeren ook. het is echt alleen als je ergens stil moet gaan staan voor een stoplicht ofzo en dan doet ie het ook niet altijd. sensoren van de motor geeft ie toch wel aan door het storingslampje te branden??? grz jasper

riennoot (0) PRO, 12 jaar geleden

lijkt op valse lucht ofzoo

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Niet alle problemen met sensoren leveren onmiddelijk een storing en een brandend storingslampje op.
Beetje valse lucht of een afwijking in het signaal van een sensor is een mogelijkheid, zonder dat de foutlamp gaat branden.

jasper1984 (0), 12 jaar geleden

daar zat ik in eerste instantie ook aan te denken, maar hij doet het niet altijd das het probleem. denk toch dat er een sensor licht te klooie. ik ga morgen vroeg even naar de mazda garage even kijken of zij iets kunnen zien met de computer

jasper1984 (0), 12 jaar geleden

we zijn vandaag bij de mazda dealer geweest en hebben de auto uit laten lezen en het was toch een valse lucht probleem. inlaatspruitstuk pakking is kapot (volgens de monteur) ik ga hem morgen monteren. het schijnt wel even sleutel werk te zijn. in ieder geval bedankt voor de moeite

jasper1984 (0), 12 jaar geleden

beste collega monteurs, het probleem met het stationair lopen van de mazda is opgelost door de inlaatspruitstuk pakking. zit alleen met het volgende: de auto is sinds gisteren begonnen met blauw roken net na een koude start, als de auto even gelopen heeft is het weg. ik heb gecontroleerd of ik stiekem niks vergeten ben maar dit is niet het geval zover ik kan zien. heeft iemand hier ervaring mee???

jasper1984 (0), 12 jaar geleden

de inlaatspruitstuk pakking was het probleem voor het slecht stationair lopen en afslaan bij los laten van het gas pedaal bij afremmen voor een stoplicht, enz..

wimspaans (0), 12 jaar geleden

Nog een aanvulling: Mijn 626 benzine stottterde bij doorschakelen en bij gas terug nemen viel de motor regelmatig uit. Laten uitlezen bij dealer (€30) gaf aan de Lambda-sonde. Voor €30 een gebruikte gekocht, er in gedraaid en toen goed. voila.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.