Hallo
ik ben nieuw op dit forum ,maar kon m,n probleem zo niet vinden
Ik heb een Mazda 626 wagon uit 1998 en sinds een paar weken slaat de auto regelmatig af bij het terugschakelen,
ook het toerental in als hij stationer loopt niet mooi constant.
Ik heb bij ,mn monteur het gasklephuis al laten schoonmaken , maar helaas dat hielp ook niet
iemand van jullie misschien een idee>??
Het stappen motor zo het kunnen zijn zeggen somige
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reactie,s
Huub
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoi,
Misschien inlaat spruitstuk pakking lek ?
Of je inlaat lucht slang gescheurd die van je luchtfilterhuis naar je gas klep gaat.
Gr. Pasenlin
Wat pasenlin al aangeeft, inlaatspruitstukpakking controleren, spuit maar voorzichtig wat remmenreiniger boven op inlaatspruitstuk waar hij tegen cilinderkop zit gemonteerd, als toerental stijgt of terugvalt heb je daar je probleem zitten.
Komt zeer veel voor bij deze modellen en de meeste dealers hebben ze (nog) op voorraad liggen. Is deze in orde dan kun je het
basis toerental hoger afstellen, als hij te laag staat valt hij te ver terug en moet dan bijregelen. Beter is iets te hoog zodat hij vanaf hoger toerental moet terugregelen.
13 jaar
hallo huubke
ik heb bijna het zelfde gehad met mijn 626
hij sloeg niet af maar dat scheelde niet veel
als ik gas gaf en ik zt in een te hooge versnelling ging ie stotteren
ik heb mijn verdeelkap en mijn rotor vernieuwd en dat was bij mij het probleem
ik hoop dat je hier iets aan hebt
gr martin010
13 jaar
Naast lekkage van het inlaattraject, geldt wat ook Martin010 al aangeeft: ontstekingsonderdelen moeten in orde zijn. Begin eens de bougies te bekijken: niet ingebrand? Geen sporen van lekstromen op de isolator (zwarte strepen op witte deel)? Electrode-afstand niet te groot (1 mm bijvoorbeeld, op LPG 0,9 of zelfs 0,8 mm)? Nieuwe bougies kosten niet de wereld, je kan ze dus ook preventief vervangen. Vervolgens de bougiekabels bekijken op leksporen (die set is niet zo goedkoop helaas), en inderdaad verdelerkap en rotor vervangen als die er niet meer goed uit zien.
Waarbij we er van uitgaan dat de kleppen goed zijn afgesteld. Al moet de klepspeling echt veel te gering geworden zijn om dit soort problemen krijgen. Speelt in de praktijk dan ook bijna alleen bij auto's op LPG of sterk verwaarloosde auto's. Klepspeling controleren is niet zo heel veel werk (voor je monteur), vervangen wat meer omdat het systeem met vulplaatjes werkt i.p.v. stelmoertjes zoals vroeger bij oudere automodellen.
13 jaar
En bekijk ook deze post even: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i... Labda-sonde kan stuk zijn.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar