Mijn Mazda MX 5 U9 uit 1991 (miata) stopt er spontaan mee , in de file of voor het stoplicht. Hij wil dan niet meteen starten maar doet het na een paar minuten wel weer. Onder het rijden stottert hij ook heel af en toe. en soms gaat het check engine lampje branden
De bougiekabels, temperatuursensor, branstofrelais en brandstoffilter en lambdasonde zijn vervangen.
Heeft iemand een oplossing?
P.s
Is een Mazda Miata MX5 -U9 een 1600 of 1800 cc ?
Kan deze uitgelezen worden ?Ik heb gehoord van niet ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Graag suggesties ?
Als het check engine lampje gaat branden, dan kan de auto worden uitgelezen. Jammer dat er veel vervangen is zonder eerst naar de echte oorzaak te zoeken.
11 jaar
Het bekende verschijnsel , we beginnen gewoon ergens en hopen dat het probleem erbij zit.
Zoals nico voorsteld , uit laten lezen , mijn idee is ontsteking of bdp sensor.
En laat je krukasbout controleren , willen nog wel eens los lopen , gaan ze ook niet beter van lopen.
Je hebt waarschijnlijk een ledje nodig om uit te lezen.
http://codes.rennacs.com/Petrol-Engine/J...
Foutcodes:
01, Ignition module Missing signal,
02, TDC sensor cylinder 1 Missing signal,
03, Hall sensor Missing signal,
04, TDC sensor cylinder 1 Missing signal,
05, Knock sensor 1 Fault in circuit,
06, Vehicle speed sensor Fault in circuit,
08, Air swirl meter Fault in circuit,
09, Coolant temperature sensor Fault in circuit,
10, Air temperature sensor Fault in circuit,
11, Air temperature sensor Fault in circuit,
12, Throttle valve potentiometer Fault in circuit,
14, Altitude sensor Fault in circuit,
15, O2 sensor Missing signal,
16, EGR valve position sensor Fault in circuit,
17, O2 sensor Signal incorrect,
18, Injection quantity regulator Fault in circuit,
19, Fuel adjustment sensor Fault in circuit,
22, Shut-off valve Fault in circuit,
23, Fuel temperature sensor Fault in circuit,
24, O2 sensor Signal incorrect,
25, Control valve Fault in circuit,
26, Canister purge valve Fault in circuit,
28, EGR valve Faulty vacuum signal,
29, EGR valve Flow incorrect,
34, Idle control valve Fault in circuit,
35, Control valve (Number 2),
36, Glow plug Relay control circuit electrical,
41, Inlet control valve Fault in circuit,
43, Injection timing valve Fault in circuit,
46, Inlet control valve (Number 2),
49, ECU Defective,
52, ECU Diagnostic connector, Defective,
55, Automatic transmission Fault in circuit,
56, ECU Voltage too low,
57, Relay Injection/ ignition/ ECU,
60, Automatic transmission Two-way valve # 1,
61, Automatic transmission Two-way valve # 2,
62, Automatic transmission Two-way valve 3rd/ 4th gear,
63, Automatic transmission Fault in circuit,
64, Automatic transmission Fault in circuit,
65, Automatic transmission Fault in circuit,
66, Automatic transmission Fault in circuit,
67, Cooling fan relay Temperature too low,
68, Cooling fan relay Overtemperature condition,
69, Cooling fan thermo switch Fault in circuit,
71, Immobilizer Wrong signal,
72, Immobilizer Key,
73, Immobilizer Key,
74, Immobilizer Key,
75, ECU ROM error,
76, Immobilizer Key,
77, Immobilizer Wrong signal
Succes
11 jaar
welke temperatuursensor heb je vervangen? (positie) , zo te horen is het een temperatuur gerelateerd probleem.
1991 is alleen 1600cc motor geproduceerd (tot 1993).
Je kunt de mx-5 uitlezen met een led, als je een miata hebt dan moet je TEN en GND (zwarte doosje aan de linkerzijde onder motorkap, staat diagnosis op) met een paperclip verbinden, en vervolgens de auto op contact zetten (niet starten) als het goed is gaat het check engine lampje knipperen. langer knipperen is het eerste cijfer korter knipperen is het tweede cijfer.
Bij een enkel nummer knippert hij alleen lang, bij meerdere codes is er een 4 seconden lange pauze tussen het knipperen.
Vragen???? dan hoor ik het wel
1 Ignition pulse
2 Ne signal [Crank angle sensor]
3 G signal [crank angle sensor ground?]
4 SGT signal (1.8L)
8 Airflow meter
9 Water thermistor
10 Intake air thermistor in airflow meter
12 Throttle position sensor
14 Atmospheric pressure sensor
15 Oxygen sensor (output too low)
16 EGR function sensor (1.8L)
17 Oxygen sensor (output not changing)
25 PRC solenoid valve (1.8L)
26 Solenoid valve (Evaporative canister purge)
27 EGR solenoid valve (vacuum)(1.8L)
28 EGR solenoid valve (vent)(1.8L)
34 34 Idle air control (1.8L)
36 Idle speed control valve
Dit zijn de enige codes die dit systeem kent!
Na het uitlezen accu los koppelen en 35 seconden het rempedaal indrukken, hierna zijn alle codes weg (bij meerdere codes).
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vervang de Bobine en het probleem is verholpen. Kosten bobine (schrik niet) 480,00 . Succes
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar