beste mensen,
ik ben sins kort eigenaar van een mazda mx3 1.8 v6 24v.
auto rijd goed, best pittig en verder zeer tevreden..
ik heb echter het volgende probleem.
als de auto een nacht heeft gestaan ( of een paar uur ) en ik start hem, dan ruikt de auto sterk naar olie !
de olielucht komt 100 % uit de uitlaat.
als ik vervolgens ga rijden, dan ruikt de auto niet meer naar olie ( ofja erg weinig )! ( getest met mijn vader die achter me reed )
alleen als ik afrem op de motor - als ik terug schakel - en dat ik in lagere toeren wat meer gas geef voor weer op te treken ) dan ruikt de auto weer naaar olie, + komt er voor 2 seconde even een blauw kwalmpje die meteen ook weer verdwijnt..
waar zou de oorzaak liggen ??
de koppakking had ik meteen gecontroleerd omdat dit altijd het ergste geval is, maar het water( koelvloeistof is mooi helder ) en op de oliestok + onder de oliedop is geen prut en ziet er netjes uit.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
mvg jayson
oja km stand is 190.000 km
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe eh is het hier mee : http://problemcar.nl/viewtopic.php?id=13... ?
deze vraag is niet meer van toepassing, die auto is inmiddels verkocht.
even verder op het probleem, ik heb nog veel gelezen op internet en kom toch redelijk vaak bij mensen terecht die ook een vergelijkend probleem hadden en daarbij de kleppenseals versleten waren..
kan dit hier ook het geval zijn ?? of denkt iemand dat het wat anders is ??
als het de kleppenseals wel zijn, ik ben een leek op dit gebied dus vraag ik het maar even.
wat zou het me gaan kosten om dit te laten vervangen ??
omdat deze auto 24 kleppen heeft moeten dus oook op alle kleppen de seals worden vervangen ??
wat zou de reperatie gaan kosten incl materiaalkosten ??
als het nou erg duur gaat uitvallen.. zou ik er wel nog even mee kunnen blijven rijden tot ik het bedrag bij elkaar heb ??
14 jaar
Een vraag die niet meer van toepassing is?
Kijk, deze site is opgezet om elkaar te kunnen helpen met problemen, het is hier niet een servicesite van een aantal autofielen die iedere leek die een autot'je heeft gekocht en daar wat "probleempjes" mee heeft even de oplossing gaat aandragen.
Dat je de scoupe verkocht hebt en dat het probleem er nog steeds was, is dan een netter antwoord dan het zeggen van : Niet meer van toepassing. Bovenaan de site staat natuurlijk niet voor niets de volgende tekst:
Attentie graag: Problemcar is niet alleen een site voor problemen, maar ook voor oplossingen! Plaats daarom altijd even een berichtje met de oplossing wanneer je probleem uiteindelijk is opgelost. Dat wordt zeer op prijs gesteld, zeker door de mensen die je hebben getracht te helpen !!!
Dan om terug te komen op je huidige probleem:
Je hebt al door dat het een olieprobleem is, en eigenlijk weet je het antwoord al, bij een dergelijke km stand en dit type auto kan dat voorkomen.
Of het zorgelijk is, is afhankelijk van de hoeveelheid olie die de motor verbruikt, moet er elke 2 a 300km een liter olie bij in, ja dan is het zorgelijk, is het een liter op 800 a 1000 km, dan zou ik mij er niet te druk om maken.
Duidelijk is in ieder geval wel dat je een scherpe neus hebt!!
OP het tweede deel van je vraag, over kosten etc etc, heb je ook al eens eerder een antwoord gehad, toen vroeg je delen voor een Honda CRX
Kostenopgaves en dergelijke doen wij hier niet op de site, vraag gewoon eens bij een paar garages bij je in de buurt (dat hoeft echt niet altijd de mazda dealer te zijn) Dit heeft ook z'n voordelen, de garage kan nl kijken en ruiken wat er gebeurd, dat kunnen wij hier achter het scherm niet en bovendien zal een garagehouder die jouw een kostenindicatie geeft niet echt vrolijk worden van een opmerking in de trend van : Op problemcar zeiden ze dat het 100 euro minder kost.....
Gr
Mercury
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-3 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar