close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 323: Motor Houdt In/schokt soms bij wegrijden in 1e versnelling

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3i 16 Valve

Hallo,

ben al een poos in het bezit van een Mazda 323 Hatchback. hij rijdt fijn, maar soms lijkt het alsof hij geen zin heeft om vooruit te komen; trekt traag op. Vooral bij een koude motor lijkt het dan opeens alsof je het gas loslaat en daarna weer in trapt, de motor houdt dus in. bij een warme motor heb ik dit nog niet echt ervaart, het gebeurt vooral bij een toerental tussen de 2000 en 3500.

de motor schokt soms ook op een rare manier bij het wegrijden in de 1, het lijkt dan net of de koppeling niet helemaal fijn pakt, de koppeling kan niet versleten zijn aangezien hij het zo af en toe doet, het maakt niet uit hoe snel ik optrek en ook niet of de motor warm is of niet.

De auto heeft bij aanschaf alleen een "afleverbeurt" gehad, echter heb ik geen idee wat dit inhoudt? wordt hier bijv. de bougies/bougie kabels gecontroleerd + olie / filters? of dien ik deze allemaal nog te vervangen. ( de auto heeft na aanschaf, 3 maand geleden er ongeveer 3000KM meer opzitten. ) inmiddels zitten er al nieuwe remschijven en blokken op aangezien deze versleten waren, ook de remklauw is losgemaakt.

van het weekend wou ik eens een grondige blik op mijn auto gaan werpen, suggesties waar ik extra op moet gaan letten zou ik heel graag ontvangen! in het bijzonder voor boven genoemd probleem :)

Alvast bedankt!

Geplaatst door

bassjuh (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand een oplossing?

bassjuh 0

17 jaar

Lastig probleem om "even" via internet op te lossen....

Hoe zijn de bougiekabels en de rest van de ontsteking eraan toe?
Temperatuurzender kan ook problemen geven als het alleen bij koude motor is...
Maakt het uit hoe snel je accelereert?

kasperht 0

17 jaar

Ik snap dat het een lastig probleem is aangezien het volgends mij aan een hoop kan liggen, maar ik zie vaak toch wel dat veel mensen een indicatie weten te geven.

Het maakt inderdaad uit hoe snel je accelereert, hoe sneller je vooruit wilt hoe harder hij begint te schokken, uiteraad niet te snel want dat is niet goed voor een koude motor. Rij ik echter in een "opa tempo" weg dan heb ik geen last.

De bougiekabels zien er nog wel goed uit, maar ik weet ook niet hoe ik kan zien of deze kapot zijn? ze zijn iig nog helemaal zwart, en geen scheurtjes. 1 bougie is nogal wit uitgeslagen, de rest is donker van kleur.

bassjuh 0

17 jaar

Bougiekabels kan je de weerstand van doormeten met een multimeter. Weerstand moet evenredig met de lengte van de kabel zijn.

Hoe wit is wit? Grijswit zonder echt aanslag is geen probleem, maar er moet geen witte as op vastgekoekt zitten. Zijn het alle 4 identieke bougies?

kasperht 0

17 jaar

Het zijn 4 indentieke bougies, het wit op de bougie kun je een beetje vergelijken met kalk kleur, maar het is geen dikke laag verder

bassjuh 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 323 of stel zelf een nieuwe vraag.