De motor van deze auto wil niet meer zo warm worden als vroeger, dwz: 60 graden na een stevige rit van 20 km.
De klant klaagt over een te koude kachel, maar dat is niet altijd zo geweest.
Laatste reparatie was een nieuwe thermostaat maar dat had geen zin, de motor wordt gewoon niet warm.
Nu heb ik gehoord van iemand van Forte dat het soms voorkomt dat de uitlaat of kat zo kan dichtzitten dat de temperatuur wel wordt beinvloed.
Heeft iemand van jullie een idee of tip want wij weten het niet meer.
PS. de auto heeft nu 130.000 km gelopen,tot 100.000 km bij ons in het dealerbedrijf onderhouden.
Bij voorbaat dank. Fred.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als de uitlaat dichtzit, zou je zeggen dat de motor dan juist wel warmer wordt.
Ik denk toch aan de thermostaat, die open blijft staan.
mvg,
Hans.
Werkt standkachel wel? zit tegen schutbord
Bedankt, technici,
Probleem is opgelost,
Standkachel werkt pas vanaf 6 graden dus dat was geen optie, er is een nieuwe kachelradiator gemonteerd en de motortemp.is
vergeleken met een zelfde type en goed bevonden.
Nu worden diesels over het algemeen niet zo warm als een benzinemotor en ik heb van een specialist van Forte aditieven gehoord dat er
nieuwe middelen zijn om roetfilters te reinigen en dat ze meer tegen gekomen zijn dat diesels niet warm genoeg werden na een hoop km.
Ik was benieuwd of er meer ervaring op dit gebied was want we krijgen steeds meer problemen ook met jonge diesels met brandende dpf lampen
en te hoge olieniveaus.
Maar bedankt voor jullie reakties en tot het volgende probleem.
Fred van der Burgt.
Mooi zo.......bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar