Goedenavond,
Ik heb vanavond mijn linker homokineet wielzijde laten vervangen door een kennis (tevens beunhaas).
Nu ging na montage het wiel aan de linkerkant al wat stroef.
Hij heeft alles afgebouwd maar nu ben ik zojuist thuisgekomen maar onderweg trilde en bonkte hij enorm.
Heb hem gebeld maar hij wist zo ook geen antwoord te geven, hij zei dat de homokineet zich een beetje moest zetten en het vet een beetje verdeeld moest worden en dat het goed zou komen.
Ik heb toch zo mijn twijfels, zou het kunnen zijn dat de homokineet niet goed vast zit of verkeerd gemonteerd is?
Het viel me ook op toen hij het wiel aan de linkerkant gewoon ronddraaide, het wiel naar binnen draaide en het rechter wiel ging ook mee.
Dus het linkerwiel ging naar binnen en het rechter wiel gaat naar buiten.
Onder de 100 km/h trilt en bonkt hij enorm en boven de 100km/h word het minder maar nog steeds zeer hinderlijk.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn want dit is zo geen rijden....
Alvast bedankt voor de moeite.
Groeten Ruud
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou dat zit niet goed zo van hier lezend vermoed ik dat er iets niet goed zit.
zou kunnen dat of de as er niet goed in zit of er iets scheef ziut waar door de as de motor en bak tijdens het draaien heen en weer duwd.
ik zou zeker er niet mee blijven rijden maar zo gauw mogelijk er naar laten kijken voor dat je meer stuk maakt.
groetjes jan.
Denk dat de as niet juist in de homokineet zit. Of niet ver genoeg o.i.d..
Probeer er vanonder eens aan de as te trekken, en kijk of er beweging in zit.
Maar helemaal eens met Jan; laat dit direct door de uitvoerende herstellen. Voordat je meer kapot maakt.
Ik vermoed dat van de binnenste kruiskoppeling ( bakzijde) 1 v/d 3 lagerringen met naaldjes uit elkaar is gevallen met het eraf trekken van de buitenste kruiskoppeling.
Nu ligt de aandrijfas totaal uit het midden en los in de binnenste bakflens.
Als dat zo is, dan alle naaldjes weer opzoeken. Met een beetje pech liggen die dan in de bak en kan de bak er onderuit en uit elkaar. Laten liggen in de bak is geen optie omdat die naaldjes tussen de tandwielen kunnen komen.
soms is goedkoop duurkoop, maar misschien valt het mee
Ik kan het niet laten: Beun is het haasje :-)
Serieus: het is (vind ik tenminste) een goed idee om ergens een paar technische tekeningen vandaan te halen van hoe het in elkaar zit anders komt het nooit goed bij beun en moet je uiteindelijk toch naar een garage die ervaring heeft met deze auto's.
12 jaar
och in principe kan er niet veel fout gaan het enigste wat ik me inderdaad kan voorstellen is de oplossing van moderator dat daarde oorzaak zit
Goedemiddag,
Op de eerste plaats iedereen dank voor zijn bijdrage.
Ik ben gisteravond teruggegaan en hij heeft alles nog eens los gehaald.
Nu bleek dat het ringetje dat de homokineet moet borgen los was geschoten en hij er dus los in lag.
Nu was de as een beetje beschadigd waardoor het niet lekker paste en alleen een nieuw ringetje was geen optie.
Om geen risico te lopen heb ik vandaag een complete aandrijfas van de sloperij gehaald en deze is gemonteerd en hij rijdt weer als een zonnetje.
Nogmaals dank voor de bijdrage en tips.
Groeten Ruud
12 jaar
mooi ruud en wijs dat je er gelijk naar hebt laten kijken.
groetjes jan.
mag ik vragen waarom een nieuw ringetje geen optie was
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar