ik weet bij dianose stekker zitten 2 aansluitingen onder de motorkap.
1ste = de motormanagement die boven aan zit.
en de 2de zit net vlak eronder en die = voor abs.
kan ik zelf door een over brugging van 2 contackten door te lussen
( dit werkt wel bij de motormanagement gedeelte om achter halen
wat voor fout code ik heb of wat er stuk = als de gloeilampje knippert.)
en met een led lampje aan de ander 2 contackten leggen om zo de fout code
achter halen waarom de abs lampje gaat branden tijdens rijden mij wel en mij niet .
en ik heb alle sensoren die voor en achter zitten schoon gemaakt met de abs ring erbij.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan volgens diverse bronnen alleen met systeemtester ( Testkast.computer) uitgelezen worden.
nee hoor, is gewoon mogelijk met service draadje, pennetje van abs aan massa leggen en zodoende kan je met knippercode de foutcode achterhalen.
heb je al de weerstand van alle sensoren door gemeten, 1,3 ohm uit me hoofd gezegt. indien er 1 afwijkt zit hier het probleem.
gr. Rien
beste rien
ik heb gister alleen de voor zijde door gemeten en de waarde was elke abs sensor 1,4 ohm als ik aan de wiel draaide ging de waarde ver anderen ( laag of hoog ) en als de wiel weer stil stond dan was weer 1,4 ohm per sensor voor .
12 jaar
maandag had ik rechts achter de rem klauw en de remblok houder en de schijf weg gehaald en dan zie je de abs krans / ring zitten met de sensor die waren alle bij zwart van vervuil ling, goed schoon gemaakt met rem reiniger vooral die krans / ring rond er om heen en de abs sensor niet vergeten en alle bij blinken weer zo goed als new .
dinsdag middag ging ik even rijden naar de tank station toe niks aan de hand , daarna start ik hem weer en ja hoor daar ginig de lampje weer aan , even uit gezet de auto en op new op gestart en weg was de lampje .
toen ik thuis kwam gelijk links achter de zaak schoon gemaakt zoals wat hier boven vermeld sta met de rechtse kant.
dus die kranzen of ringen van de abs met de sensor erbij van achter spelen dus degelijk een rol mee met de storing te ver oorzaken want ze zitten in op gesloten ruimte waar troep erin kan en niet meer eruit kan en je kan nooit goed bij met water om schoon te spoelen .
vandaag een test rit gemaakt op zand wegen en flink geremt en de abs werkt weer ook bij zeer redelijk lage snel heid vanaf 10 a 15 km per uur op de zand weg en de auto laten staan van 10 minuten en daarna weer gestart en weg gereden en de lamp bleef uit en toen ook nog eens flink geremt op de zand weg en later op de verharde weg en onderste beurd de kanten in de berm gereden en geremt en de lamp bleef dus uit
en nu had ik op ebay.de 2 sensoren gekocht voor achter van me auto voor 55 euro (3 jaar garantie erop ) en met 10 euro verzend kosten erbij en die hou ik nu nog als reserve als ze toch ooit stuk gaan als de auto nog in bezit heb.
tot ziens.
12 jaar
beste rien
met welke service draadje, pennetje van abs aan massa leggen >> dit ken ik namelijk niet en hoe zie dat service draadje eruit ??
en welke pennetje van de abs bedoel je dan die aan de massa gelegd moet worden ??
als ik ooit die storing terug krijg
12 jaar
je moet gewoon een stroom draadje aansluiten zoals in de afbeelding. en dan zal het lampje in je instrumentenpaneel een knippercode genereren
gr. Rien
[url=http://postimage.org/image/rn9ebze7b/][img]http://s15.postimage.org/rn9ebze7b/Naaml...[/img][/url]
Ik heb met m'n 323 hetzelfde probleem gehad. Bij mij was de sensor rechtsachter stuk. Het probleem is dat de sensor door een gat in de fusee naar binnen steekt. Als dat gaat roesten dan wordt de sensor kapot gedrukt. Als je 'm gaat vervangen houd er dan rekening mee dat je het boutje moet uitboren en nieuw schroefdraad moet tappen. Ik heb het gat voor de sensor met een vijl wat groter gemaakt en een flinke lik vaseline erin gesmeerd om roest tegen te gaan.
12 jaar
he die rien bedankt voor jou mooie tekening die je mee stuurde , ik had een andere tekening in bezit namelijk van motormanagement gedeelte gnd met door lus naar ten leggen en > fen met +B die was voor de led lampje aan te sluiten om de code achter halen maar deze = niet voor abs gedeelte geschikt
12 jaar
he die nico 8119 bedankt voor je bericht , maar verlopig hoef ik nu niks meer te doen ik denk tot het nu op gelost = , zo niet kan hou ik deze info wel bij de hand en bijde bouten heb ik maaandag en dinsdag gewoon los gekregen van de abs sensor zonder af te breken of uit te boren.
12 jaar
hee gerard,
om de code uit te lezen moet je het draadje aansluiten zoals in de afbeelding en dan pas het contact in stand ON. als je het contact aanzet voordat je de verbinding heb gemaakt zal de diagnosestand niet worden ingeschakeld.
daarna zal het ABS-lampje 3 seconden branden en 2 seconden uit. en dan zal de foutcode worden aangegeven. bijv. 4 keer lang en 3 keer kort. en daarna word de code weer herhaald op zelfde manier.
om de code te wissen na de foutcode's de rem 10 keer intrappen met tussenpozen minder dan 1 sec.
succes!
Gr. Rien
die rien .
de eerst keer tot ik het dee was simpel maar die lamp ging de eerste keer lang branden toen 4 keer knipperen en even pauze en toen 3 keer knipperen dus code 143 zou dat kunnen ???
daarna flink 10 keer getrapt op de rem pedaal met zeer weinig pauze er tussen op contakt of de motor liep nog zonder die service draad op de massa te houden .
daarna nog een keer op new getest en toen kwam 5 knipper signalen uit met pause en 3 korte daarna dus als code 53 eruit te halen.
dus ik hoop tot deze code correct zijn ??? >> 53 met 143 erin
12 jaar
volgens mij heb je m'n verhaal niet helemaal begrepen. de eerste keer dat het lampje 3 seconden brand betekent dat hij vanaf dat moment de foutocde gaat geven, dus hier moet je zowiezo niks mee doen. vervologens had ik een voorbeeld gegeven van een foutcode, ik deed daarbij expres de storingcode van RA wielsensor. 4 keer lang en 3 keer kort omdat ik vermoede dat het probleem al achter zou zitten, dan had ik 50 % kans dat ik je de goeie foutcode gaf. en idd in jou verhaal lees ik dus dat je eerst 4 knipperde en toen 3 keer, wat wel ff belangrijk is, was 4 lang en 3 kort? dus je storing zit bij je wielsensor achter;) en het betekent dan niet dat die knippers gelijk staan aan een getal, de frequentie van de knipperingen moeten worden opgezocht in het werkplaatshandboek. wat die andere code is die je gaf zal ik ff op moeten zoeken. kan ik vanaaf niet meer doen.
ik hoop dat het nu iets duidelijker voor je word.
gr Rien
en had je de weerstandswaarde van je achterwielsensoren nog gecontroleerd? was wel benieuwd wat die gaven
avond rien was bijna vergeten om achter de sensoren door te meten .
net nog gedaan moest wel de zit bank los trekken en een stukje naar voren brengen en dan de zei (schouder / arm) steunen bij of langs de deur weg halen .
ze hebben allebei ECHT WAAR 1,4 ohms en zo draai de wiel wordt verdraaid naar voren of naar achter dan wijkt de ohm getal gelijk af naar een ander waarde en ik had nog gezien max waarde van 2,0 / 2,2 zoiets in die gees in een korte duur en dan zakt het weer.
en inder daad 4 keer normaal / lang en even korte pauze erin en dan daarna gelijk 3 keer zeer korte knipper achter me kaar en dan weer zeer lange pauze en dan weer op new begint hij .
ik heb toen tien keer gepompt en toen weer opnew uit gelezen straks toen kwam in eens code 53 eruit meende ik en die ga jij nog even op zoeken tot die code klopt en deze heb ik nog niet verwijderd dus kan als nog op new uit lezen om zeker te zijn tot die code nog klopt ja of nee.
het heeft tot nu toe aan de achter zeide abs ringen / kranzen gelegen tot ze allebei vervuilt waren of zwart zijn en een kleine deel vervuiling op de sensoren dus reinigen heeft altijd zin met rem reiniger om schoon te maken en dan blinken ze weer als new met witte / lichte grijze kleur als in de plaats zwart zijn om daar als eerste mee te beginnen en dan zie je dan weer kunt gaan doen om de sensoren te vervangen ja of te nee achter .
groetjes gerard
12 jaar
beste rien ik heb hier ergens bij iemand deze code 53 ontdekt
De ABS-ECU geeft storingscode 53 (" ABS-pomp wordt niet ingeschakeld tijdens het wegrijden of de werking van het ABS ").
en werdt ook door jou behandeld toen / namelijk.
op 6 december 2011 bij een 626-er particulier en ging ook over abs storing of probleem.
12 jaar
okee goed dat je dat heb gecontroleerd van die sensoren, kan je dat namelijk uitsluiten he;) die foutcode van 4 keer lang en 3 keer kort komt nu niet meer terug? ik zal die code van 5 keer lang en 3 keer kort ook nog wel ff uitzoeke voor je.
code 53 is hetzelfde als C1095- ABS pomp wordt niet in-/uitgeschakeld tijdens het wegrijden van de auto of de werking van het ABS.
als je hier vaker last van heb zou ik de stekkers op de controleren/schoonmaken. en de voedingen en massa's hiervan controleren
hoi beste rien
langer tijd geen storing meer gehad en de problemen waren op gelost
en zins kort weer wel paar keren de abs lampje weer aan gehad en vandaag weer
uit gelezen en de code = 53 geworden dus de abs pomp weer.
de stekker los gemaakt en goed schoon gemaakt met womi super 5 produckt heeft meedere fucktie en reiniging
in 1 zitten en schoon geblasen de stekker met lucht en weer op nieuw terug gezet en morgen en de rest van de dagen even gaan testen weer en rijden .
>> om de code te wissen na de foutcode's de rem 10 keer intrappen met tussenpozen minder dan 1 sec moet ik dan wel of niet meer die service draadje op de massa houden ?? als de service draadje op de massa houdt en ik pomp 10 keer dan blijft het lampje weer terug komen namelijk met knipperen.
groetjes gerard
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar