Motor slaat niet meer aan. Vonkt soms wel , maar slaat niet aan.
Weerstand van toerental en nokkenas sensor zijn goed.
Brandstofpomp wordt wel aangestuurd.
Probleem ontstaan na "nemen" van drempel. Heeft deze auto een schokschakelaar oid???
Andere "standaard" defecten??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Deze auto heeft geen schokschakelaar oid, het lijkt erop dat de distributie versprongen is, dit toch voor de zekerheid ff chekken.
Gr. Jack
INDERDAAD riem versprongen!!
Was niet te horen bij starten ?!?
Gaan de kleppen krom bij deze motor ???
Nee, normaal gesproken niet. Je moet wel de riem, spanrol + veertje vernieuwen.
succes
Gr Jack
Jack nog bedankt voor je snelle reaktie.
Auto loopt weer met nieuwe riem,rollen en veertje.
Veertje was defect en lag tussen de riem,die hierdoor versprongen was.
Zijn we niet gewend bij onze franse karretjes daarbij is "gelijk" alles krom en hoor je bij het starten direct dat er iets mis is met de distributie.
Groeten John
ja de japkes... de franse wagens kunnen er nog veel van leren....
vernieuwen jullie altijd de spanrol mee ? die durft idd wel es wat inslijten door het veertje maar heb et nog nooit echt noodzakelijk gevonden.
Mvg Steven
Hoi Steven,
De reden dat de spanrol ingesleten is, is omdat de demping in de spanrol weg is waardoor deze gaat trillen, dus maw de spanrol in dit geval ALTIJD VERNIEUWEN, deze moet weer 90d km meegaan.
Gr. Jack
Beste John (en Jack),
Ik was onlangs bij de MAZDA dealer in Vlaardingen en die lieten mij een aantal veertjes zien die bijna doorgesleten waren. Zij hebben de ervaring dat dit bij 6 v/d 10 Premacy's het geval is. Bij breken v/h veertje krijg je het feest zoals jij had.
m. vr. gr., Bert van Bodegom
17 jaar
De 626 GF/GW en 323 BJ 1.8 heeft dezelfde constructie dus kan dit probleem zich daar ook voordoen!!!!!!
Je bent gewaarschuwd Kasper...........)geintje
Gr. Jack
Ik was al eerder gewaarschuwd ;)
En heb voor bij mijn nieuwe riem die er binnenkort inkomt al een nieuw veertje :) Was een hele investering....toch al gauw 4 euro en een beetje.
Ook de rollen en waterpomp vervang ik gelijk mee...die hebben 3 ton goed werk geleverd, dus die mogen met pensioen...
17 jaar
hallo jongens ik heb ook zo'n probleem alleen deze geeft geen signaal op brandstofpomp en vonkt niet bij de zelfde auto mazda premacy
misschien hebben juullie een idee waar ik kan beginnen dis heb ik gecontroleerd staat goed
mvg hans
heb de probleem gekregen heb als vervangen distributie riem veer en de meedraai spul ma de auto draai op 2 poten de 2 en 3 hebben geen onsteking aan wa kan dat zij heef iemand een flauw idee
16 jaar
[quote=mister_titje]heb de probleem gekregen heb als vervangen distributie riem veer en de meedraai spul ma de auto draai op 2 poten de 2 en 3 hebben geen onsteking aan wa kan dat zij heef iemand een flauw idee[/quote]
bobine defect..........)????
zeg dat veertje is dat zo'n veertje wat je spanrol aandrukt,zoals een fordje heeft,kun je dat dan niet verwijderen nadat de riem is gemonteerd zodat het er niet meer tussen kan springen,zomaar een suggestie.
16 jaar
[quote=Jack T][quote=mister_titje]heb de probleem gekregen heb als vervangen distributie riem veer en de meedraai spul ma de auto draai op 2 poten de 2 en 3 hebben geen onsteking aan wa kan dat zij heef iemand een flauw idee[/quote]
bobine defect..........)????[/quote]
heb bobine verander met de eerst en de 4 en hij doe het wel ma 2 3 doe doe ook niet
16 jaar
[quote=robby10030]zeg dat veertje is dat zo'n veertje wat je spanrol aandrukt,zoals een fordje heeft,kun je dat dan niet verwijderen nadat de riem is gemonteerd zodat het er niet meer tussen kan springen,zomaar een suggestie.[/quote]
Het veertje houdt continu de riem op spanning.
[quote=mister_titje][quote=Jack T][quote=mister_titje]heb de probleem gekregen heb als vervangen distributie riem veer en de meedraai spul ma de auto draai op 2 poten de 2 en 3 hebben geen onsteking aan wa kan dat zij heef iemand een flauw idee[/quote]
bobine defect..........)????[/quote]
heb bobine verander met de eerst en de 4 en hij doe het wel ma 2 3 doe doe ook niet[/quote]
misschien is de bougiekabel van de 3de cilinder kapot (de korte kabel) want die heb je niet over gezet!!! of een bougie van de 2de of 3de cil. kapot!!!
[quote=Jack T][quote=mister_titje][quote=Jack T]bobine defect..........)????[/quote]
heb bobine verander met de eerst en de 4 en hij doe het wel ma 2 3 doe doe ook niet[/quote]
misschien is de bougiekabel van de 3de cilinder kapot (de korte kabel) want die heb je niet over gezet!!! of een bougie van de 2de of 3de cil. kapot!!![/quote]
alle kabel gaan er is niks aan een de bobine is ook goed
als ik meet bobine1 voor 1 en 4 dan
en als ik bobine 2 meet voor 2 3 dan zij de waarde verschil
kan dta de onsteking printplaat zij ofzo
16 jaar
[quote=mister_titje][quote=Jack T][quote=mister_titje]
heb bobine verander met de eerst en de 4 en hij doe het wel ma 2 3 doe doe ook niet[/quote]
misschien is de bougiekabel van de 3de cilinder kapot (de korte kabel) want die heb je niet over gezet!!! of een bougie van de 2de of 3de cil. kapot!!![/quote]
alle kabel gaan er is niks aan een de bobine is ook goed
als ik meet bobine1 voor 1 en 4 dan
en als ik bobine 2 meet voor 2 3 dan zij de waarde verschil
kan dta de onsteking printplaat zij ofzo[/quote]
heb compressie
op alle 4
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda Premacy of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar