Mazda 626: oliepomp

Bouwjaar: 1996

Mijn mazda 626 met hydrolische klepstoters krijgt eens in de week te veel!!!! olie druk waardoor de kleppen allemaal open blijven en hij zeer slecht loopt, na een paar km is het probleem weer weg. De plunjer of oliedrukventiel in de pomp blijven even vast zitten??? denk ik. Kan je de pomp schoonmaken (plunjer verwijderen, braam weghalen) als alleen de carterpan verwijderd is, of moet je de gehele oliepomp demonteren, wat zeer veel werk is.

Henri de Werd

Geplaatst door Henri de Werd (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

Jack T (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Henri, alleen de voorpijp en het carter er onderuit dan zie je zo het overdrukventiel zitten.

gr. Jack

Henri de Werd (0), 18 jaar geleden

Hallo Jack, alvast bedankt voor je antwoord. Nu rijst er een vervolg vraag. Is het overdruk vertiel na te kijken of is hij eventueel los te vervangen?

Jack T (0) PRO, 18 jaar geleden

Hallo Henri, het is maar een plunjertje met een veertje wat makkelijk te verwijderen is.

Henri de Werd (0), 17 jaar geleden

Hoe werkt deze overdruk ventiel, ik zie alleen een gat boven het zuigertje. De veer ziet er zeer stug uit, er moet nogal wat druk op staan om hem naar beneden te drukken. Volgens mij kan de olie er alleen maar langs de zuiger naar beneden.

Henri de Werd (0), 17 jaar geleden

Ik denk dat ik door het lekken van de oliesensor op het verkeerde spoor ben. Het maar een keer in de week slecht lopen van de motor, lijkt op 3 cylinders te lopen, is denk ik meer een elektronisch probleem. Ontstekingsmodule zit in deze type in de ECU.
Kan ik in de DELCO een signaal meten ( b.v. G en NE contact 5 Volt ??? ), of iets anders meten om te zien wat er DEFECT kan zijn.

Jack T (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallo Henri, ik ging er vanuit dat je de oliedruk gemeten had en deze veel tehoog was,(meer dan 10 bar) niet dus!!!!

Ik zie dat jou auto op LPG loopt, is het dan niet eerder een benzine of LPG probleem?
op welke brandstof loopt die op 3 cil.???

Henri de Werd (0), 17 jaar geleden

Probleem opgelost was defecte bougie kabel, alleen raar dat dit eens in de paar dagen problemen gaf.

De auto heeft nu 235dkm op GAS gelopen, is het misschien raadzaam om de PLAATJES onder de hydrolische klepstoters eventueel te verdunnen?
Wat is de klepspeling van de in-en uitlaat bij koude motor?

Jack T (0) PRO, 17 jaar geleden

Hallo Henri, je hebt hydraulische klepstoters, die zijn niet afstelbaar!!! Deze klepstoters zorgen altijd voor een klepspeling van 0 m.m.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.