Goedendag,
Ik weet me even geen raad meer. Het stationair toerental blijft een drama. De auto kan de ene dag super mooi lopen en de andere dag neigt de motor net niet af te slaan. Dit gebeurt met name bij het afremmen.
Ook houdt de auto soms in bij optrekken. Zelfs een enkele keer totaal geen vermogen. Dit wordt vaak direct verholpen naar overschakelen naar 2e versnelling.
Of juist van de 2e naar 3e versnelling. waarbij de auto dan gelijk vol vermogen heeft.
Stappenmotor is gereinigd
EGR klep is gereinigd (eerste 2000 km super gelopen)
Gasklep huis is gereinigd
pakking inlaatspruitstuk is vervangen (wel verbetering)
HEt probleem is dat het niet constant is.
Het gaat dus om een 626 GLX 2.0 GF 1997-1999
Ik heb alles doorgelezen op dit forum betreft dit probleem. Maar vraag toch nog om hulp.
mvg,
Paul
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt op een vacuum-lek of overslaande bougiekabels .
tip1) spuit eens bij draaiende motor wat remmenreiniger op de vacuum slangen en inlaat traject , als er een lek is veranderd de stationair-loop van de motor .
tip2) spuit met een plantenspuit (water) de bougiekabels nat , bij voorkeur in het donker omdat je dan goed kan zien als de vonken overslaan ,
dit ook bij draaiende motor uiteraard.
Hoe is de staat van de bougies ?
succes
staat van de bougies moet goed zijn, de auto heeft 2 mnd geleven apk en grote beurt gehad. Ik ga vanavond even spuiten met de plantenspuit om de kabels te testen. En morgen even de vacuüm slangen testen met remmenreiniger.
12 jaar
Gisteravond met de plantenspuit aan de gang gegaan en zie absoluut geen vonken die overslaan. Wel dat bougiekabel 3 een tweetal scheurtjes heeft. GA vandaag even remmenreiniger halen om verder te testen.
Auto doet dit zowel bij koude en warme motor. Kan ook zo zijn dat bij de volgende start alles weer als een zonnetje loopt.
12 jaar
Vandaag remmenreiniger gespoten op de vacuum langen. De motor reageert hier wel een heel klein beetje op.
verder zoals eerder vermeld zie ik een beschadiging bij bougiekabel 3.
Ook valt mij op dat het terugvallen van toerental bij het remmen terug valt tot bijna nul. Bij loslaten van de rem stabiliseert het toerental weer. Dit geldt soms ook bij het starten. soms is het toerental zich aan het stabiliseren.
12 jaar
Die beschadigde bougiekabel(s) vervangen.
Vacuumleidingen controleren en zonodig corrigeren.
Wat gebeurt er als je stil staat, de motor stationair loopt en dan op de rem trapt en weer los laat?
Bij stil staan en dan rem intrappen en loslaten merk je minimaal verschil in toerental. Dit is bijvoorbeeld erger bij draaien aan stuur.
De bougiekabels zijn bestelt en kan ik morgen ophalen. Vacuumslangen zijn vandaag vervangen.
Wat mij opviel dat (zie foto) deze slang per ongeluk lostrok het toerental meer tijd nodig had om weer mooi stationair te lopen. OOk na hevig draaien aan stuur. Stationair toerental werd pas weer stabiel na herstarten auto.
Verder merk ik weinig verschil met de nieuwe slangen
[url=http://postimage.org/image/lqumbwwnj/][img]http://s11.postimage.org/lqumbwwnj/2012_...[/img][/url]
12 jaar
check je inlaatpakking eens, die gaan nog wel eens lek, dat kan je bijvoorbeeld met remreiniger doen erop spuiten en kijken of die er op reageerd. mvg
12 jaar
Vandaag de bougiekabels vervangen, Ga morgen een stuk rijden en hopen dat er verbetering in zit. Jullie worden op de hoogte gehouden en nogmaals bedankt voor jullie inzet.
12 jaar
Vlgs mij zit hier ook stationnaire omloop op,deze al eens gereinigd?.
Dat is niet de gasklep.
12 jaar
stationaire omloop? nee nooit gereinigd en nooit van gehoord. ben morgen vrij dus kan ik me bezig houden met de auto. Ik ga zeker even kijken,
12 jaar
Deze dagen de auto kunnen testen. Het stationair toerental is wel wat stabieler. Nu bij gewoon normaal/stevig remmen blijft het toerental stabiel. Echter bij rustig afremmen om de vaart te verminderen wilt het toerental nog dalen.
Ook bij heel langzaam rijden neigt de auto soms af te slaan.
Afgelopen zaterdag bij wegrijden bleeft het toerental op 1500-2000 toeren staan. bij wegrijden als bij remmen. Ikzelf heb het idee dat er iets blijft hangen.
Dit was na ongeveer 5-7 min weg en was het toerental weer normaal. Nogmaals het veschilt per keer.
kan eventueel olieverbruik hiermee te maken hebben? Dus bijv dat het gasklephuis, EGR en/of stappenmotor eerder vervuilt zijn?
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar