Mazda 626: P0102 melding/code

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: Fs, Motorinhoud (cc): 1994, Vermogen (kw): 85

Krijg helaas een hardnekkige p0102 melding.
Andere LMM geprobeerd (ruil exemplaar/gebruikt)
Code gereset maar blijft terugkeren.
Kenteken pakte niet ( 90-GH-DH )

Vanmorgen even "flink in3e versnelling door de toeren getrokken. (Pedaal stand is helemaal ingedrukt)
Kom ook niet aan de verwachte aantal g/s op de LMM.
Waardes : intake
g/s. Rpm Speed. Load temp.
83.83 5475.22. 128kmph. 78% 16c

Dit zijn de hoogste gemeten g/s daarna zakken ze weer af.
Luchtfilter onlangs met perslucht schoongemaakt. (mischien een nieuwe proberen daar deze al zeker 60000km erin zit?)

klenghost

Geplaatst door klenghost (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

Diagnoseoplocatie.nl (0) PRO, 7 jaar geleden

Hoe is het voltage op de sensor zelf? Is dat daar goed, dan even het signaal bij de PCM meten.

Het hoeft niet perse aan de voorkant te zitten, verstopte uitlaat oid kan het ook veroorzaken.

Mvg diagnoseoplocatie.nl

klenghost (0), 7 jaar geleden

Welke pinnen van de lmm moeten doorgemeten worden ?
En welke zijn dat bij de pcm ( en waar zit de pcm bij de wagen ? )
Sorry zijn nogal wat vragen maar dit zijn zaken die ik normaliter niet veel doe ( heb zelf meer affiniteit met het motorische gedeelte dan de electronica)

klenghost (0), 7 jaar geleden

Locatie al gevonden ( onder center console voor de pook)
Nu nog ontdekken welke pinnen.

klenghost (0), 7 jaar geleden

Heb de lmm doorgemeten op de unit zelf op stationair voltages ( schommele nabij aangegeven waardes)
Pin A 14.39v
Pin B. 0.021v
Pin C. 0.022v
Pin D 0.78v. (Als we de auto in toeren laten klimmen gaat deze richting 1.78v. Weet alleen niet hoeveel rpm we gestopt waren omdat ik het voltage even mbv telefoon opgenomen had heb ik de uitlees app niet kunnen laten draaien)

klenghost (0), 7 jaar geleden

Heb ook meteen de 2 elektronische kleppen (vent&vacuum solenoids) gecontroleerd werken wel ( spanning erop = lucht klep open, bij geen spanning is het klepje dicht en gaat er geen lucht doorheen).
Getracht om vacuum lekken op te sporen maar kon niets vinden ( geprobeerd met de rook methode).
Toch voor zekerheid van plan alle (onder de mororkap aanwezige) vacuum leidingen te vervangen.
Heb tot dusver de volgende maten genoteerd.
5mm
9mm
Klopt dit of mis ik nog maten ?

klenghost (0), 7 jaar geleden

Wellicht ook de pakkingen nalopen op het inlaat traject

klenghost (0), 7 jaar geleden

Oorzaak waarschijnlijk ontdekt. Er is oor de vorige eigenaar een powerbox gemonteerd (voor ongeveer 4 pk extra vermogen).
Naar alle waarschijnlijkheid zit er een draadbreuk in dit toegevoegde stuk.
Daar deze op de luchtmassameter bekabeling loopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.