Zitten met een hardnekkige p0301 (cilinder 1 misFire detected)
Wat er al gedaan hebben naar ge lang de kosten.
Bougies vervangen
Bougiekabels vervangen (en onderling gewisseld)
Bobine vervangen.
Fout blijft dus terugkomen naar zelfde cilinder ook bij uitwisselen van kabels.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je het probleem alleen op LPG of ook op benzine?
Op lpg zo ie zo.. benzine weet de bestuurder zo niet. Ze gaf aan onbewust op benzine gereden te hebben omdat de schakelaar op benzine stond.
Verdeler lpg is onlangs schoongemaakt.. verdamper wordt morgen vervangen (korrels in de toevoer en zeef van verdeler).
Stotteringen in lage toeren.
Ik Zal de ecu dalijk restten en ongv 8km op de benzine rijden om te kijken of de fout dan terugkomt. (Vanmiddag gereden en binnen 3 a 4 km alweer dezelfde fout p0301 op lpg).
9 jaar
zit er een vialle gas installatie in zo ja dan heb je zeer grote kans dat je uitstroom pijpjes aan vervanging toe is
9 jaar
Nee er zit een koltec necam systeem in (vg392 verdamper).
Zojuist ongv 8 a 9 km op benzine gereden en geen storingen gekregen.
Dus op benzine storingsvrij ( gereset voor vertrek, bij aankomst op bestemming weer uitgelezen en geen foutcodes erin).
Zit het dan in het lpg systeem? (daar het zich alleen op lpg voordoet, of is 9km niet genoeg ? Terwijl bij storing wissen 3 a 4 km rijden op lpg de storing zich alweer voordoet)
9 jaar
Verdamper vervangen.. Helaas nog dezelfde fout! Na paar stukjes op lpg te rijden weer de p0301 erin staan. Zijn nu ten einde raad gezien alles vervangen is wat nog binnen de redelijke prijsgeving viel (bougies - bougie kabels - bobine - verdamper lpg)
Verdelen is al schoongemaakt.
9 jaar
Klepspeling al eens gecontroleerd, en luchtfilter.
[quote=John Hommen]Klepspeling al eens gecontroleerd, en luchtfilter.[/quote]
Luchtfilter wel gecontroleerd ziet er goed en schoon uit.
Klepspeling niet, maar zou ik dan geen vermogen moeten verliezen ?
(Al een compressie test gedaan waardes zijn wel waar ze horen meende ik dan (ondanks dat die in psi meet waren de cilinders allemaal zo rond de 9,5 bar omgerekend)
9 jaar
Vermogen verlies hoef je niet meteen te voelen.
Zeker om dat dit heel geleidelijk komt een te krappe klepspelling.
Ik vermoed dat ik de oorzaak vandaag gevonden heb.
Gezien het cilinder 1 betreft en alleen op lpg is.
Ik ging vandaag weer uit test de lpg aanvoerleidingen dichtknijpen. Op cilinder 2,3 &4 reageerde de motor heel erg.
Cilinder 1 daarin teren bijna niet.
Ook viel me op toen ik de slang vastpakte het "huisje" wat aan het einde van de slang mee draaide. Ik weet niet of het normaal is maar het lijkt mij van niet. Ga dalijk de verdeler even los draaien en kijken of dat "huisje" vast gezet kan worden.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar