close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: remklauwen blijven hangen hoe kan ik die reviseren?

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 18

ik heb een probleem dat mijn remklauwen voor blijven hangen
hoe kan ik die het beste reviseren

Geplaatst door

martin010 (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer eerst of de remslangen niet (half) verstopt zitten. Controle: flink op de rem trappen, los laten. Als het wiel blijft klemmen, ontluchtingsnippel iets losdraaien. Draait het wiel dan wel weer, is de remslang het euvel.
Anders de remtang verwijderen en de remzuiger er uit persen. De boel reinigen en de O-ringen vervangen incl. stofhoes.

moderator 0
badge

13 jaar

die remzuiger eruit persen gaat goed als je een kompressor hebt,wel uitkijken want als je daar met je vingers tussen komt,die vliegt er hard uit als je dit nog nooit gedaan hebt.
een stukje tod in het gaatje duwen en dan voorzichtig lucht doseren,anders de remklauw aan de leiding laten zitten en met korte rempedaal bewegingen de cilinder eruit laten komen,als je je rempedaal tot op de bodem wegtrapt heb je kans dat je hoofdremcilinder inwendig gaat lekken,dus korte bewegingen.

bedankt voor de oplossingen
ik ga het zeker van de week repareren
ik laat jullie wel weten of het gelukt is..

gr martin

martin010 0

13 jaar

Wat ik meestal doe is de remtang uit elkaar halen & schoonmaken en de remcylinders indrukken met een lijmtang (klosje hout op de randen) en dan weer een stukje naar buiten pompen met het rempedaal (dat laatste een paar keer herhalen). Dit is minder ingrijpend dat de hele remcylinder uit elkaar halen.

Wat ook verstandig is, is even onder rubber kijken of de remcylinder verroest is. Bij veel roest moet je de remcylinder wel vervangen.

Nico8119 0

13 jaar

nou afgelopen donderdag alle 2 de rem tangen voor gereviseerd
was ... werk maar zeker de moeite waard
de eerste 10 jaar hoef ik er niet meer naar te kijken
alle roest weggeschuurd en alles ingevet

bedankt voor de informatie

gr martin...

martin010 0

13 jaar

Bij mijn 323 had ik ook een aanlopende rem.
Heb de rubbers in de remtang vernieuwd en de zuigers ontdaan van roest.
Had niet verwacht dat dit zo roestig zou zijn.
Doet het nu weer prima en zie nu ook wel in dat het verversen van de remvloeistof veel ellende had voorkomen.

conradus 50

13 jaar

Alleen jammer dat de remvloeistof daar niet komt!!! Als de zuiger naar buiten komt moet er toch wat naar binnen onder die hoes .... lucht maar vaak ook vocht . Daarom bij montage de boel met Remmenvet in smeren . Succes.

Punt 50
badge

13 jaar

Een juiste theorie.
De slag is natuurlijk ook maar minimaal en aan de ene kant van de rubberen ring zit koelvloeistof en aan de andere kant lucht of vocht en dat werkt op den duur in.
Dus dat extra verversen gaat dit probleem niet oplossen. Heb je gelijk in.

conradus 50

13 jaar

ik weet niet wat jij in je rempotje doet maar bij mij zit er geen koelvloeistof in hoor
je zal we remolie bedoelen maar dat je remmen bij je zuigers gaat roesten komt door korte stukken rijden
rem olie trekt condens / water aan
het zou inderdaat een berg schelen als de rem olie bij korte stukken rijden vaker vernieuwd wordt

martin010 0

13 jaar

of je nu lange of korte ritten maakt ,condens heb je overal,al staat je auto stil,vaak zijn die stofhoezen gescheurd of poreus of niet precies goed op z'n plek,en daar komt water achter enz.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.