Beste allemaal,
Sinds vorige maand heb ik een mx5 nb uit ‘99 in bezit.
Bij aanschaf heb ik alle olies ververst. Vanuit de fabrikant stond er 10w40 voorgeschreven en die heb ik ook gekocht. Op de sticker in de motorkap stond dat er bij de laatste onderhoudsbeurt 5w40 in is gegaan. Ik heb er weer fabrieksvoorgeschreven 10w40 ingedaan bij het wisselen van de olie en sindsdien heb ik vooral bij koude start last van een blauw rokende uitlaat.
Moet ik nu beter terugwisselen naar 5w40 of gaat dit nog goed komen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Het probleem is dat er eerst een vol synthetische olie in zat en nu een semi synthetische olie , dit kan dit soort klachten veroorzaken.
Maar ik denk dat er een onderliggend probleem aanwezig is en dat zijn versleten klepsteelrubbers .
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.
3 jaar