Hallo allemaal,
Ik heb de afgelopen tijd probleemloos rondgereden in mijn Mazda 1.8 GLX Wagon uit 1998 op LPG-G3 (Vialle LPi-installatie). Echter nu met 165000 km op de teller doet zich hetvolgende probleem voor:
- Bij het "vrij-trappen" voor stoplichten of in de file, slaat de motor spontaan 'dood'. Nu was het me al opgevallen dat het toerental bij stationair lopen soms fluctueerd tussen 500 en 750 toeren, waarbij op het moment van vrijtrappen het toerental daalt tot <500 en derhalve soms afslaat.
De motor heeft zijn koppen gereviseerd gekregen bij 120000 km. De laatste grote beurt (inc. kleppen stellen) bij 149000 km gehad. Is dat de bron van het probleem? Nu weet ik dat kleppen stellen om de 15000 officieel moet, maar komt dat echt zo nauwkeurig?? Of is er mogelijk een ander probleem?
Alvast bedankt voor de hulp!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kan basis afstelling zijn , maar ook een lek inlaatspruitstukpakking en kleppen stellen volstaat iedere 30.000 km
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar