de motor loopt perfect zolang je niet boven de 3000 toeren komt. als je er boven komt, dan begint hij heel hard te stotteren, en valt laat je de gas dan terug los, valt hij bena stil en stottert hij ook even op rolentie. hou je hem even aan de gang dan gaat het terug over, wat ook is: normaal gezien ligt de red line op 7500 toeren. maar ik haal er maar 4300 of zo. ook niet normaal dus. het is een mazda 626 coupe 2.0i 16V leaded benzine.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Distributietiming al gecontroleerd?
ja dit is allemaal helemaaal juist, ik denk dat hij te verzuipt of zo. maar hoe kan dat als bij een injectie de inspuiting wordt gecontroleerd?
19 jaar
Eerst het ontstekingsgedeelte zoals bougiekabels verdeelkap en ook bougies controleren. Indien hij verzuipt kunnen de injectoren vervuild zijn.
de kabels en zo zijn goed en vernieuwd en de bougies ook.de injectoren? zorgen deze niet voor de benziene toevoer? als deze dan vervuild zijn, krijgt die dan niet minder benziene?
19 jaar
Vervuilde injectoren sluiten niet goed af en blijven min of meer "lekken". Waardoor er te veel brandstof gedoseerd wordt.Kijk ook nog even naar het inlaattraject zoals luchtfilter of defecte inlaatslang deze kan gescheurd zijn achter de luchthoeveelheidsmeter naar gasklep toe.
deze is allemaal goed, dat van de injectors dat weet ik niet. maar:
heb het volgende nog ontdekt: als ik halve gas geef geraak ik tot aan de 5000 toeren geef ik dan meer gas gaat hij naar de 4000 toeren. krijgt ie dan niet te weinig benziene?
19 jaar
Kijk eens goed naar de rotor of er geen brandsporen op zitten.
Soms slaat de rotor door naar massa heb ik al diverse keren meegemaakt.
Hans
nope ook niet, is ook goed,
19 jaar
Zou de uitlaat of katalysator verstopt zijn.
Hans
Verstopte uitlaat kwam bij de GE modellen wel eens voor in het flexibele gedeelte van de voorpijp. Het binnenwerk smolt dan tot een klein gaatje waardoor de uitlaatgassen niet weg kunnen. Dit
model heeft als "leaded uitvoering" als het goed is geen kat.
jep deze heeft geen kat, maar heb wel de delco eens vervangen, helpt niet. nog iemand suggesties? en zuigt ook nergens valse lucht dat ik kan vinden, en als ik de retour slang er aftrek en ik meet hoeveeel benzine er uit komt als ik de pomp laat draaien gedurende 10 sec kom ik aan ongeveer 220-230 ml. goed?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar