Mazda Mx5: slecht gerepareerde schade? Subframe vervangen of kan het anders

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,

Ik heb sinds een tijd een MX-5 NC. Een hele fijne auto en hij rijdt voortreffelijk. Afgelopen week heb ik hem laten uitlijnen want ik had het idee dat het ene voorwiel verder naar achteren staat dan het andere. De uitlijner bevestigde mijn vermoeden (12-13mm vanuit kern) . De uitlijning stond verder wel goed, dus geen gekke bandenslijtage o.i.d.
De uitlijnspecialist gaf aan dat hij niet iets aan die stand van het wiel kon doen omdat de mogelijke correctie al op maximaal stond. Nu weet ik dat de auto een keer de vangrail heeft gezien en er al een andere veerpoot en draagarm opzit, maar kennelijk is de schade niet goed gerepareerd (geen garantie, duitse auto...) De uitlijner dacht dat het subframe mogelijk iets was verbogen. Omdat de auto goed rijdt was er geen paniek, maar hij vond die afwijking toch te fors. Het zit mij niet lekker. Ook niet als ik de auto over een tijd weer eens inruil. Ik zou het graag helemaal 100% willen hebben.

Wat zijn de mogelijkheden? Zou ik de auto eens kunnen laten checken bij een schadehersteller op de richtbank? Wat kost zoiets?
En waar moet ik qua kosten aan denken als het voorste subframe zou moeten vervangen worden??

Alvast dank voor jullie adviezen!

RDV

RDV74

Geplaatst door RDV74 (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda MX-5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

moderator (0) PRO, 12 jaar geleden

Volg je eigen idee: ga naar een ( of meerdere) schadehersteller(s) en vraag advies en offerte.
Voor anderen op dit forum is dit a: niet te zien en b: niet te begroten.
Verder worden er verschillende prijzen gehanteerd dus een prijsopgave via deze site is mede door voornoemde reden niet realistisch.

Nico8119 (0), 12 jaar geleden

Als de auto niet naar links of rechts trekt, dan zou ik het lekker zo laten. Misschien kun je het subframe nog een paar mm draaien. Bij mijn auto zat er 4mm verschil tussen links en rechts. Dat heb ik opgelost door het subframe iets te verdraaien.

jeroen5305 (0), 12 jaar geleden

Je zou eens kunnen gaan meten vanaf bepaalde punten (bijvoorbeeld de transportgaten) naar bevestigingspunten van subframe en draagarm. Hopelijk is alleen het subframe krom en niet de carrosserie anders komt er ook richtwerk bij. Subframe is trouwens niet goedkoop, volgens mij 648,50 euro ex btw.
In oostenrijk ligt een gebruikte voor SLECHTS 390,00 euro

RDV74 (0), 12 jaar geleden

Ik zal één dezer dagen eens informeren bij een specialist. Ook zal ik het bedrijf waar ik hem heb gekocht nog eens laten kijken. Misschien kunnen ze meewerken aan een oplossing. Ik laat mijn bevindingen hier wel horen!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda MX-5 of stel zelf een nieuwe vraag.