👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
L.S.,
Het volgende probleem:
Mazda 626 is met warme motor niet aan de praat te krijgen.
Ten eerste brandstofpomp relais vervangen, probleem twee weken verholpen daarna weer terug.
De spill valve functioneert wel als er handmatig spanning op gezet word, dan slaat de motor wel aan, uiteraard met veel rook.
Nu is mijn vraag of iemand me kan vertellen tussen welke waarden de spanning op de contacten van de spill valve moet zijn tijdens het starten.
Tijdens het starten staat er 0,82 tot 0,88 volt op de contacten.
Als de auto eenmaal gestart is loopt hij perfect en zijn er totaal geen problemen.
Alvast bedankt
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De spill-valve wordt met pulsen aangestuurd. Die moet je met een oscilloscoop meten; dat lukt niet met een voltmeter. Overigens moet je uitkijken met spanning op de spill-valve zetten. Er wordt dan veel meer brandstof ingespoten dan waarop de motor is berekent.
Wat je kunt proberen is de condensatoren in de IDM (laten) vervangen (=2 extra bijplaatsen; zie mijn andere postings) of anders de spill-valve vervangen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar