Aansluitend aan het andere bericht over de standkachel: nu het weer kouder is slaat de standkachel ook bij mij weer regelmatig aan, te horen aan de ingebouwde ventilator. Als het koelwater voldoende op temperatuur is slaat deze kachel af (na een paar km of ca 5 min rijden) en hierbij komt er uit het uitlaatpijpje een dikke walm blauwe rook van (half) verbrande diesel. Als je rijdt is het geen probleem maar als je stil staat voor een stoplicht en dit gebeurt komt de stank via de ventilatie in de auto terecht hetgeen niet prettig is. Herkent iemand van het forum dit verschijnsel? Als dit hiet gebruikelijk is weet iemand dan waardoor het komt en wat eraan gedaan kan worden?
Alvast dank,
Piet
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Volgens mijn instructie boekje komt de uitlaat van de standkachel uit in je normale uitlaat.
Alleen bij het plaatsen van een timer wordt deze losgekoppelt.
Verder is de damp bij mij altijd wit. Dus blauwe rook lijkt mij een reden om de garage op te zoeken.
mvg raymond
Dan klopt jouw instructieboekje niet, want het uitlaatpijpje van de standkachel komt NIET uit in de normale uitlaat.
De standkachel van de M6 heeft altijd een eigen uitlaatpijpje die aan de onderzijde eindigt ter hoogte van je dashboard.
De klacht over de stinkende walm is bekend en helaas niks aan te doen, of je moet een handigerd weten die hier iets op kan verzinnen.
Trouwens: WITTE rook uit een standkachel die diesel verbrand is juist NIET goed, ik denk dat alexrabf beter een bezoekje aan de dealer kan brengen...!
Hoi Piet, je kan eventueel het uitlaatpijpje verlengen naar achteren, heb dit weleens gedaan met een defrosterslang (ik dacht 27mm). Na 100dkm zit de slang er nog op!!!
Gr. Jack
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar