Bij de volgende beurt moet ik mijn distributieriem gaan vervangen; de km stand is nu 225000. De huidige riem is er bij 120000 ingezet. Kan iemand mij vertellen of ik hierbij ook de riemspanner en geleiderol moet vervangen? Hoe kunnen deze twee onderdelen getest worden of ze nog weer 120000 km meegaan?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
gewoon vervangen
[quote=CARS&MOTORS]gewoon vervangen[/quote]
Weet jij wat zo'n rol kost, dan bedenk je je nog wel even.....
De spanrol en looprol even snel ronddraaien en luisteren op schurende/schavende geluiden. Ook even controleren of er geen overmatige speling op zit. Verder moet je erop letten of er geen vet uitloopt.
Doet 1 van bovenstaande problemen zich voor, dan zou ik hem vervangen (komt niet vaak voor).
De hydraulische riemspanner zou ik wel altijd vervangen, want dit is nog weleens een zorgenkindje bij die dieselmotoren.
en als t dan fout gaat ?
ach je heb pech
weet je wat een koprevisie kost
en dan moet je wel je klepgeleiders meenemen
das pas bezuinigen
Looprol distrib.
Nokkenas 87.70 Nipparts
J1143043 Spanrol distrib.
Nokkenas 82.50 Nipparts
En dan heb je 170 euro uitgegeven terwijl die dingen nooit kapot gaan. Heb er nog nooit 1 hoeven te vervangen. Eventjes testen bespaart de nodige euri's....
komt noooit voor
U bent de 1e
waar heb ik dat eerder gehoord
en wat heb ik dan al eens meegemaakt
spanrol kapot door een kromgetrokken klep??????
Dank voor de waardevolle informatie.
Een wellicht overbodige vraag: moet ook de waterpomp vervangen worden samen met de riem?
Ik hoorde dat bij VW de waterpomp standaard vervangen wordt samen met de distibutieriem. Is dat hier ook het geval?
Piet
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 6 of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar