Bij het starten komt hij niet rond. Bij een startaccu (gel 70Ah) Gaat het ook slecht, de CV van de portieren gaat steeds op slot en soms hoor ik bij de startmotor de bendix ratelen. En dan ineens pakt hij.
De accu is volgens mij goed. Bij onbelast geeft hij 12,58 V en bij draaiende motor 14,28-14,30 V.
Als het de startmotor is, is dit dan eenvoudig uit te bouwen? Ik heb geen werkplaatshandboek en ik kan ook bniet meer makkelijk onder de auto. (leeftijd en invalide)
Iemand een opkossing?
Geplaatst door aad51 (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Mazda 626? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
aad51 (0), 17 jaar geleden
Bij het meten met starten is de spanning 10.28V en dan gaat hij als hij draait naar 14,30
Wat is er defect?
Peter Schouten (0), 17 jaar geleden
Massaverbindingen al gecontroleerd? Klein beetje weerstand terwijl er veel stroom wordt gevraagd zorgt al rap voor een paar volt spanningsverlies...
suc6
Peter
aad51 (0), 17 jaar geleden
Ja, alles zit vast.
Jack T (0) PRO, 17 jaar geleden
Hoi Aad,
Er van uitgaand dat de accu goed is, lijkt het me toch een slechte verbinding, ik zou beginnen bij de accuklemmen!!!
Ondanks dat alles vast zit kan er toch een slecht contact zijn.
Gr. Jack
aad51 (0), 17 jaar geleden
Ik heb al een andere accu, dezelfde als de ANWB, gel, gebruikt en aangesloten met startkabels (van de vrachtwagen) en hij start wel maar traag.
Jack T (0) PRO, 17 jaar geleden
Misschien zit de kabel niet goed in de accuklem, want als je overstart zet je de startkabels op de klem.