close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 626: termometer

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2 liter

wie kan mij helpen ??

eerste 2 uurtjes plus minus doet de termo meter raar .
als de motor warm wordt doet hij normaal als ik boven de 3 duizend
toeren komt en meer dan zakt de meter langzaam naar de c van koud toe als ik meer als 10 seconden die toerental blijft behouden .

als ik terug ga naar 2,5 duizend toeren of nog lager dan zie ik hem langzaam
weer naar halve wegen komen .

en ik krijg zeer voldoende warme lucht binnen in mijn auto.

en daarna als die 2 uren om zijn zo beetje dan kan ik wel die 3 duizend toeren blijven rijden en meer zonder tot hij gaat zakken .

wat kan het zijn ???

voor heen heb ik dit nog nooit gehad en ben net terug van de vakantie
en mij starte hij ook wel eens slecht tot ik de gas bedaal helemaal in moest trappen met de koude moter om te kunnen starten .

Geplaatst door

gerard1973 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

heeft er iemand een antwoord op mijn vraag te weten

gerard1973 0

14 jaar

Ik begrijp je vraag niet goed. Wat is precies je probleem?

Ziggyrat 0

14 jaar

Klinkt alsof de thermostaat open blijft staan.
Als de motor koud is voel dan aan de bovenste radiateur slang.
Wordt die na het starten gelijk geleidelijk warmer? Dan is de thermostaat kapot.

oldford 0
badge

14 jaar

oke bedankt voor jou tip van de thermo staat maar die = net nieuw verwegens de waterpomp vervangen = tot hij lekt en de distributieriem had al redelijk de aantal km erop zitten.
ben nu bezig om eerst de thermo censor die in de moter blok gedraaid zit om die eerst die te vervangen , iemand zei electrisch probleem kunnen zijn .
en als dat niet helpt dan ga ik naar de thermo staat kijken of de nieuwe gang bader te maken of de ouwe terug erin .

gerard1973 0

14 jaar

vandaag de auto gestart en naaar een tijd wordt de motor warm en de slang van boven wordt warm en de onderste = nog koud en de thermo meter = redelijk uit de c gekomen .
vandaag wou ik de thermo censor vervangen in de motor blok waar ik zeer moelijk bij kan met een ring of steek sleutel of pijp sleutel van maat 19 en de ouwe eruit en de nieuwe erin maar die heb ik nog niet eens goed vast gedraaid en de draaid brak achter de moer af en had hem niet SCHEEF ERIN gedraaid en toen moest ik als nog de ouwe weer erin draaien .
en dat was balen tot je daar zo slecht bij kan komen met sleutels want daar zit ook nog eens de start motor pal daar onder waar je net met de steutel moet gaan draaien.

gerard1973 0

14 jaar

vandaag heb ik de thermo censor vervangen en de probleem = nog niet weg .
dus boven de 3000 toeren gaat de thermo meter weer naar de c toe van koud dus dan blijft de thermo staat open staan dan ??
als ik meer toeren gaat maken tot de waterpomp de water dan sneller rond pompt tot de achtigste deelde water nog koud = en dat meet meter weer en dan ziet hij verschil van temperatuur ???
= dat de rede .

gerard1973 0

14 jaar

Lijkt mij toch eerder dat de thermostaat niet goed is.

Nico8119 0

14 jaar

vandaag heb ik de oude thermostaat terug gezet en de probeeem = verholpen en de thermo meter zakt niet meer naar beneden toe als ik 3000 toeren rij of meer en lang blijft hij mooi staan .
de oude thermo meter = 6,7 lang en die kan ik niet onder aan gaan trekken tot hij open gaat dat gaat niet en de nieuwe = 6,5 lang en die kan ik wel onder aan trekken en hij gaat meteen open , dus ja = dat goed of niet ??? maak niet uit de probleem = verholpen .

gerard1973 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.