Bij mijn mazda heb ik de achterremblokken vervangen en blijkt de klauw moeilijk te openen en er waren maar twee remblokken versleten namelijk de binnenste. (handremzijde)
Heeft er iemand een oplossing ik kan namelijk het schanier gedeelde de klauw niet soepel naar buiten trekken dus de nieuwe remblok past er niet tussen,geprobeerd met een hamer er tegen te tikken maar geen succes kan ik e.v.t. die vaste pen inspuiten met kruipolie? Of is alleen de oplossing om de gehele klauw te vervangen 1 kant heb ik los gekregen, komt dit meer voor bij de mazda 626 met schijven achter?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De zuiger kun je terug drukken , door deze te draaien(rechtsom) en terug drukken tegelijk.
Achter in de remklauw zit een boutje, deze kun je eruit draaien.
Hierachter zit een inbus, waarmee je de handrem op kunt stellen.
thanx maar het is de klauw zelf die op het schanierpunt niet naar buiten komt aan de zuiger kant heb ik inderdaad door middel van dat inbusboutje de zuiger naar binnen kunnen drukken.
20 jaar
Ja, inspuiten met kruipolie en met heen en weer draaiende, trekkende beweging de boel gangbaar maken.
Daarna invetten , want de boel is vastgeroest.
mvg,Hans
En dit is inderdaad een kwaal met een grote K bij deze Mazda's. Regelmatig de handrem gebruiken wil wel iets helpen. Later zijn de klauwen geloof ik gemodoficeerd. Bij elke beurt controleren op gangbaarheid voorkomt ook veel ellende.
Heb hetzelfde ervaren ondanks dat ik een fanatiek gebruiker ben van de handrem. Het was helaas alleen echt op te lossen door een nieuwe remklauw te monteren. Het gangbaar maken had alleen tot resultaat dat ik regelmatig met kruipolie het handremlever liggend op straat moest inspuiten.
Dan ga je snel naar een andere omkijken.
mvg Len
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar