close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Mazda 121: Veel te hoog stationair

Bouwjaar: 1994

Zowel koud als warm loopt de motor erg hoog stationair. Bij warme motor schokt deze ook wat bij het loslaten van het gaspedaal, in lage toeren. Het is een 121 1.3I GLX model bolhoed.
Wat kunnen de oorzaken zijn?

Geplaatst door

PL (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo PL

Koud mag de motor niet hoger dan 2500 lopen, en warm met alle verbruikers UITGESCHAKELD 750-800, als 1 verbruiker ingeschakeld is moet de motor 1050 gaan lopen, en dit is instelbaar!!!

Dit is toch niet na het vernieuwen van de distr. riem gekomen he????

gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

Hallo Jack, nee er zit nog steeds de eerste riem op (1994, 83.500km) die moet er wel een keer af ja. Is dit instelbaar met een schroevendraaier oid of via het uitlezen / instellen van de computer? Er zitten wel veel instelschroeven aan de carburateur.

PL 0

18 jaar

Hallo PL

De hele carburateur is instelbaar met een schroevendraaier, maar weet wel waar je aan draai want er zijn 6 schroefjes, haal de luchtfilter er af en je ziet ze zitten, de stationair afstelling bij warme motor is gewoon een ouderwetse gasklepaanslag, maar let er wel op dat er een paar luchtomloop systemen op zitten die niet inwerking mogen zijn, en het waselement op de carb. helemaal uigeschoven is.
ALTIJD ALLE VERBRUIKERS UITSCHAKELEN!!!

succes
gr. Jack

Jack T 0
badge

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 121 of stel zelf een nieuwe vraag.