Een klant van ons heeft een Mazda 626 1.8 op LPG.
De auto heeft sinds kort last van vermogensverlies.
Optrekken gaat goed tot 80 km/h en dan houd het op, de top ligt op 140 km/h maar dat wordt alleen gehaald op een erg lang stuk snelweg.
De lucht massa meter is al vervangen door een exemplaar van de sloop, alle vacuum slangen zijn goed.
En de auto geeft geen fout codes.
Als iemand van jullie een suggestie heeft dan verneem ik het graag.
Gerlof de Boer
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je ook al aan het uitlaatsysteem gedacht misschien zit er een verstopping in(katalysator dicht)
Cilinderkop kapot door ingeslagen kleppen.
Hans
Heeft ie op benzine en/of LPG gebrek aan vermogen?
gr. Jack
Het vermogensverlies is vooral op LPG hoog, en de klepspeling is vorige maand gecontroleerd bij de mazda dealer.
Er was toen ook al geen vermogen.
Voor mijn gevoel komen de uitlaatgassen met voldoende druk uit de uitlaat.
a.s. maandag heb ik de auto weer tot mijn beschikking, ik ga dan wel even met een losse voorpijp rijden om te kijken wat er dan gebeurt.
Gerlof de Boer
18 jaar
Als dat het niet is zou ik de distrubtie controleren.
En de bougies op 0,8 zetten. de bougie kabels gaan ook vaak stuk bij deze autos op lpg.
Ik heb het een en ander kunnen proberen vandaag, en heb zelf nu ook een stuk met de auto gereden:
Het vermogen op LPG en op benzine is minimaal, inhalen is onverantwoord.
Optrekken tot 80 gaat redelijk, maar wel ver doortrekken in de 2e versnelling. Tot 100 in de 3e versnelling en daarna houd het op.
Zonder katalysator gereden, dit had geen effect.
compressie gemeten, 12 bar op alle 4 cilinders.
Bougies vernieuwd, staan nu op 0,8 mm, maar geen effect.
Ik heb ook zonder luchtmassa meter gereden, eigenlijk was er geen verschil in vermogen, alleen bokte de auto meer en had hij de neiging uit te vallen bij stationair toerental.
is de luchtmassameter ook te testen/meten?
En hierboven wordt genoemd, distributie controleren? Die kan toch niet zomaar van tijd gaan?
Gerlof de Boer
18 jaar
Luchtmassameter kan je redelijk makkelijk testen door voltage te meten over de 2 rechter(?) pinnen. Bij stationair draaiende motor meet je ca. 0.7V. Bij verhogen stationair toerental moet het voltage netjes regelmatig oplopen tot ca. 2V.
18 jaar
bedankt voor de snelle reactie, ik ga dat vanmiddag gelijk proberen
18 jaar
De luchtmassa meter geeft de goede waarden aan, en kan dus uitgesloten worden, evenals de bougiekabels.
Daar heb ik ook nieuwe voor geprobeerd.
Morgen ga ik dan toch de klepspeling nog maar een keer controleren, en dan gelijk maar kijken of alles mooi op tijd staat.
Als iemand nog andere suggesties heeft dan hoor ik het graag.
Gerlof de Boer
18 jaar
Hallo Gerlof, gaat jouw gasklep helemaal open, of de dikke slang tussen luchtmeter en gasklep gescheurd.
Ik heb ook een zo'n soort probleem gehad na heel veel zoeken bleek de computer stuk te zijn. hier kom je aleen achter als je de computer van een ander 626gf overzet. je moet dan ook de imobielaser unit overzeten de sleutel van jouw auto met een zilverpapier afdeken en de sleutel van de auto waar de andere computer uit komt bij de ontvanger houden. en dan proberen.
hoogst waarschijnlijk het euvel gevonden, vandaag heb ik het klepdeksel eraf gehaald.
De klepspeling was goed maar de timing verkeerd.
Het oogje waar de spanveer inzit was helemaal uitgesleten en het veertje was ook behoorlijk ingesleten. Dus deze kon hem nooit op de goede spanning houden.
Ik heb een nieuwe ditributieset besteld, en hoop dat ik morgen ook aan een veer kan komen.
Het resultaat vermeld ik morgen hier.
Gerlof de Boer
18 jaar
Het was inderdaad de timing van de kleppen die verkeerd was, de auto rijdt nu gelukkig weer normaal.
Vriendelijk bedankt voor alle tips en suggesties.
Gerlof de Boer
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Mazda 626 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar